Har fået en Speedsteam 5100. Hvordan.
Fra : Peter Hansson

Dato : 20-01-04 18:15

Hej

Har lige fået en Speedstrem 5100 med posten i forbindelse med oprettelse af
bredbånd. Der fulgte ikke manual m.v. med.

Hvad er det lige adressen er på et sådan stykke elektronik.

--
Peter Hansson

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-01-04 18:16

>Har lige fået en Speedstrem 5100 med posten i forbindelse med oprettelse af
>bredbånd. Der fulgte ikke manual m.v. med.
>
>Hvad er det lige adressen er på et sådan stykke elektronik.

Jeg vil gætte på 192.168.0.1, eller 192.168.1.1

/Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-04 19:14

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message

> Jeg vil gætte på 192.168.0.1, eller 192.168.1.1

Den har ingen IP adresse..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-04 18:34

"Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> crashed Echelon writing

> Har lige fået en Speedstrem 5100 med posten i forbindelse med
> oprettelse af bredbånd. Der fulgte ikke manual m.v. med.
>
> Hvad er det lige adressen er på et sådan stykke elektronik.

Device Null, du sidder med et modem og ikke en router. Den kan ikke
konfigureres i hvert fald ikke fra din ende af.'

Du plugger den ind i dit netkort og hvis linjen er oppe så får dit netkort
en IP-adresse af udbyderens DHCP server.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Hansson

Dato : 20-01-04 19:05

> "Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> crashed Echelon writing
>
> Device Null, du sidder med et modem og ikke en router. Den kan ikke
> konfigureres i hvert fald ikke fra din ende af.'

Hej!

Det har jeg lige fundet ud af. Så der står Router på ønskeseddelen nu.

Jeg har en TOPCOM SkyR@ser500 Accesspoint. Er der router i den?

Takker for svarene.

PH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-04 19:18

"Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har en TOPCOM SkyR@ser500 Accesspoint. Er der router i den?

hvis der er en port der står WAN og ikke LAN så har den router.. men desuden
så er der da ikke noget topcom produkt der heder det..

Fra : Peter Hansson

Dato : 20-01-04 21:20

> [...]
desuden
> så er der da ikke noget topcom produkt der heder det..

Du har ret. Den hedder SkylanR@cer 500. Og den har kun en indgang: ETHER. SÅ
nul router. ØV

PH

Fra : GUFFE@

Dato : 21-01-04 19:19

prøv at kigge på routere hos www.mariensdal.dk
Jeg har bestilt en Linksys router hos dem med firewall ,der er bare rigtig
hurtig og god service,det står jeg inde for,samtidig er priserne i bund.
Kurt Berg