MSI KT3 Ultra 2 Problem
Fra : CK®

Dato : 20-01-04 17:29

Hej alle i gruppen!
Svoger har lige tilbudt mig ovenstående bundkort i bytte for mit gamle
ECS K7S5A kort. Det var jo fedt nok, han har haft det i et halvt års tid,
men ville så prøve et nyere. Jaja, når man har penge nok...

Her forleden skiftede jeg så det gamle bundkort ud med det nye, og det så
sgu godt ud.
MEN...
Det skulle alligevel blive løgn, for min 'putter lukkede ned efter et minuts
tid.

Under POST stod der, at BIOS var forkert, checksum error og sånoed,
så jeg resatte CMOS med den her lille jumper på kortet, som man nu gør.

Startede skidtet op igen, nu var BIOS god nok.

Gik ind i BIOS og så efter, hvor varm min XP 1600+ var,
den sagde 40 grader, så ingen problemer dér.

Skulle lige til at stille dato og klokkeslæt i BIOS, da >PUF!< 'putteren
slukkede igen.

Prøvede derefter 4-5 gange med samme resultat. Ligemeget hvad jeg gjorde,
lukkede skidtet ned efter ca. 30-45 sekunder.

"Varme", tænkte jeg, men CPU'en nåede jo kun lige at blive håndvarm på den
tid, den kørte.

"En indstilling, som slukker 'putteren, når den kommer over 40 grader", var

min næste idé. Men jeg havde jo nulstillet CMOS på bundkortet forinden, så
det ku jo
heller ikke være dét.

Batteriet på bundkortet for gammelt? Naah, mon dog, så gammelt er kortet jo
heller ikke,
og det skulle vel ikke have indflydelse på det?

Jeg flåede kortet ud igen og satte det gamle i. Ingen problemer. Så gik der
tid med det...

Men jeg ville jo godt ha MSI-kortet i, det er ret fedt efter beskrivelsen i
manualen.

Så nu må jeg ty til jeres ekspertise og erfaring og råve HJÆLP!

Nogen forslag?

Specs:
Ny 300 w PSU
MSI KT3 Ultra 2 mobo
XP 1600+
ThermalTake Silent Volcano 9 @ 5000 rpm
MSI Geforce 4 TI4200
2x256 Mb Kingston ValueRam PC2100
Seagate Barracuda IV 120 Gb
Soundblaster Live! 1024

Med venlig og håbefuld hilsen
Claus

Fra : LC

Dato : 20-01-04 17:36

Kig længere nede under //Ole frederiksen //
Nok samme problem ved dig :)
Mvh Lars

Fra : CK®

Dato : 20-01-04 17:41

Tror jeg ikke, for BIOS kunne godt aflæse blæserens rpm, det glemte jeg bare
at nævne før.

mvh
Claus

Fra : Leony

Dato : 20-01-04 18:40

In news:400d5756$0$27346$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
CK® <kaplov@image.dk> typed:

> Prøvede derefter 4-5 gange med samme resultat. Ligemeget hvad jeg
> gjorde, lukkede skidtet ned efter ca. 30-45 sekunder.

Har du vendt blæseren rigtigt?

De blæsere jeg har set til Socket A har en udfræsning som skal sidde
over den del af soklen som er højere end den del hvor processoren
sidder. Du kan se udfræsningen på dette billede til højre for mønten:
http://images.anandtech.com/reviews/cooling/roundups/9-8-2001/jagwire-bottom.jpg

Hvis blæseren vender forkert, så er der dårlig eller slet ingen kontakt
mellem CPU og profil og den kan så lukke ned pga varme.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/