link til nyeste indlæg
Fra : Sinkbæk

Dato : 21-04-01 16:37

Hej!

Hvordan laver jeg en mysql query, som laver et link til det seneste indlæg i
en db (dvs. den post med det højeste id)

-Mvh.
-Thomas Sinkbæk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-04-01 17:07

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver jeg en mysql query, som laver et link til det seneste indlæg
> en db (dvs. den post med det højeste id)

("SELECT * FROM tabel ORDER BY id DESC LIMIT 1")

eller noget i den retning

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 21-04-01 19:56

Eller måske dette her kan bruges

SELECT MAX(id) FROM table

det skulle vidst virker, men jeg er ikke helt sikker

Med venlig hilsen

Mikael Hilligsøe
BTH-SOftware

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-04-01 07:47

Hvordan får jeg så lavet det til et link?