Update: Naboen skyder på vores katte.
Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 20-01-04 16:04

Hej NG.

Vi har nu været hos dyrlægen, og efter vi havde afleveret Perle, var jeg
stadig rimelig sikker på at der ingen kugle(r) sad i hende (jeg var i det
hele taget usikker på om hun overhovedet var blevet skudt).
Men sørme ikke da vi henter hende.... 2 små stålkugler i et reagensglas. Og
en anmærkning i hendes journal: "Anskydning". Man kunne også tydeligt se på
røntgenbillederne hvor de små kugler sad... ALT for tæt på knoglerne synes
både jeg og konen. Men men, den opererende dyrlæge var der desværre ikke
mere, men tilbage i morgen mellem 07:00 og 12:00 og vi blev rådet til at
ringe til hende vedr. en dyreværnssag.
Jeg er ikke sikker på at konfrontere naboen endnu, da vi jo stadig ikke kan
være 100% sikker (og formentlig aldrig bliver det) + det faktum en del af
jer er kommet til, at hvis man pudser politiet efter psykopater der kan
skyde på katte, gud ved hvad de SÅ gør???
Håber den opererende dyrlæge har et par guldkorn til os...!

Hygge!

/ Kurt Hawthorn Sørensen & Betina Trærup Sørensen

Fra : Helle

Dato : 20-01-04 16:42

"Kurt Hawthorn Sørensen" <khs@K3IN3SP4Me-box.dk> wrote in message
> [...]

> Håber den opererende dyrlæge har et par guldkorn til os...!
>
> Hygge!
>
> / Kurt Hawthorn Sørensen & Betina Trærup Sørensen

Åh det er så skrækkeligt for jer og katten. Hvor er det dog en sindssyg
nabo -hvad med at gå ind og tale stille og roligt med naboen? hvis
vedkommende siger han skød på katten, så anmeld til politiet. Jeg kan godt
forstå at folk er trætte af katte der render på grunden, men så må man sq
tale pænt med naboen om det og få naboen til at lave en løbegård eller holde
sine katte inde.
Jeg er så gal lige nu...det er så tit man hører om det I nu også har været
udsat for. Det er hæsligt og stakkels dyr. Det er utroligt....
Naboer skyder jo på dyret for at hævne sig mod dets mennesker...ikke for at
hævne sig direkte på dyret. Hvorfor er folk så syge i hovedet.?..

GAL!

Godt mine misser kun er indenfor og de får ALDRIG lov at løbe frit - det tør
jeg ganske enkelt ikke med alle de syge mennesker der skader andres dyr.
Hvis mine katte skal ud, så bliver det i løbegård og det synes jeg også at I
bør lave.

Mvh Helle

Ps. Skriv endelig når der sker mere i sagen.

Fra : Maria Hansen

Dato : 20-01-04 18:35

Jeg ved at mange vil anbefale at man ikke anmelder nedskydning af katte.
Fordi man hurtig kan komme i dårlig lys. Men men hvad med næste gange
personen skyder efter kattene og ikke rammer dyret, men en fordigående,
måske et barn?

Selvfølelig skal det anmeldes til politiet...har selv haft i de samme
problemer du skriver om...og når naboen allerede har set sig sur på
kattene bliver det ikke bedre..tro mig !!!

Man kan godt have en mistanke, den undersøger politiet, og det er der
ikke noget galt i, sådan fungere verden jo!

Uanset hvad i gør så meld det til politiet, det kan jo være i ikke er de
eneste der har fåret anskudt en kat.

Knuz
Maria,
Toffiee, Flomse og Lunte

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:44

"Kurt Hawthorn Sørensen" <khs@K3IN3SP4Me-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jer er kommet til, at hvis man pudser politiet efter psykopater der kan
> skyde på katte, gud ved hvad de SÅ gør???

Den ene mulighed : Prøv og snak stille og roligt med naboen. Optag evt.
samtalen, så du har et evt. bevis til politiet, hvis han indrømmer noget.

Den anden mulighed : Glem alt om, at melde det. Vi blev selv involveret i en
nabostrid sidste år, da vi stoppede kontakten med en nabo, da sønnen begik
indbrud, der hvor vi boede før. Vi blev chikaneret på det groveste ( smadret
bilrude, æg på vinduer, råbt af og vores ene barn, blev truet med en kniv
osv. )og turde til sidst, ikke bevæge os uden for en dør uden et
videokamera. Politiet vil ikke hjælpe os ( men åbenbart gerne naboen ), da
der var tale om chikane imellem naboer. Vi er heldigvis flyttet nu.
Som du selv skriver: Når der er tale om en person, der uden tøven kan skyde
efter en kat, så ved man jo ikke, hvad de ellers er i stand til....

> Håber den opererende dyrlæge har et par guldkorn til os...!

Det håber jeg også.
God bedring med missen !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 20-01-04 19:23

> [...]
> Håber den opererende dyrlæge har et par guldkorn til os...!
>
> Hygge!
>
> / Kurt Hawthorn Sørensen & Betina Trærup Sørensen

Hej Kurt og Betina

UMIDDELBART ville jeg også sige, lad være at anmelde det. For hvad kan
de så finde på og så videre. Men MIDDELBART vil jeg sige: ANMELD det.

Hvis vi skal til at være BANGE for at anmelde det kriminelle til
politiet, hvor er vi SÅ henne.

Og jeg kender MEGET til at være bange. Jeg BOR VED SIDEN af en
KRIMINAL-betjent, og det er en af dette lands personer med "vævefejl i
snublekysen", tillige med hans tre børn, som er under villig oplæring
hos deres far, samt at han er en SKAMPLET for Dansk Politi !!!!

Det ville føre for vidt at berette ALLE RÆDSELShistorierne, hvorledes
han har chi-kaneret og "drillet" mig og råbt ad mig gennem 12 - 14 år
nu, og senest for ca. 14 dage si-den sneget sig ind på min grund -
sikkert i løbet af natten - og stukket en spids genstand i mit ene
bildæk tæt ved fælgen, SÅLEDES AT DET ovenikøbet IKKE KUNNE REPARERES.
Det kostede et nyt dæk. Det vil sige TO nye dæk, for "modsatdækket" var
så "gammelt", at det ville være "dumt" ikke at skifte beg-ge dæk.
Foruden at han har anlagt et utal af "sager" imod mig ved hegnsyn og
Teknisk Forvaltning med mere.

Ja, en dansk politimand, når han er værst !!!!!

Ja, kære venner på kattesiderne. JEG ANMELDER, at mit dæk blev punkteret
med en spids og skaprt genstand, samt at jeg for nyligt har anmeldt, at
de blev råbt nedværdigende ad mig, da jeg gik ude i min have.

For hvis vi alle sammen anmelder alt, hvad der er forkert, så må der
komme en skøn dag, hvor anmeldelsesbøgerne er så FULDE af anmeldelser,
at selve politidi-rektøren og en eller anden minister ministeren må
foretage sig NOGET.

Eller VI mennesker, VI vælgere.

Eller hvad ??

Jeg synes i hvert fald, at det er en slags "forkert", hvis vi ikke tør
anmelde, hvad der er kriminelt (forbudt ifølge lov).

Og jeg siger Jer. At min nabo, altså understreger hermed
KRIMINAL-BETJENTEN, at hans sikringer ER brændt over, OGSÅ uden at jeg
tidligere har anmeldt alt hans SHIT. Og han har ALTID været værre end en
gadedreng, mens jeg har kendt ham. Før JEG blev hans syndebuk, da havde
han en anden "stakkel" her på eg-nen som syndebuk.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 21-01-04 00:34

> [...]
> Håber den opererende dyrlæge har et par guldkorn til os...!
>
> Hygge!
>
> / Kurt Hawthorn Sørensen & Betina Trærup Sørensen

Hej!

Der er åbentbart nogen som ikke er helt normal i deres hoveder!
Det er sådan noget der kan få mit P.. i kog. Jeg kan ikke se hvad
problemet er ved at en kat går på ens grund, man kan jo ligesom ikke gå
hen og sige til den "fu det må du ikke". Men det er jo det som gør
verden så spændende (nogen gange)
at leve i, når man er så forskellige.

Håber hun kommer sig. Hvis I finder ud af, hvem det er vil, jeg råde jer
til at melde det. Men det er jo nok sværet et bevise at det lige var den
person som gjorde det.
Held & lykke, håber I fanger den skyldige, for gud ved om ham/hun har
gjodt det ved andre forsvarsløse katte.

Er det første gang det er sket?

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan[2300]

Dato : 21-01-04 02:56

Hey..

Her er lige et par uddrag fra loven om mark og vejfred:

Optagelse og nedsskydning af omstrejfende katte:
Efter §14 i mark- og vejfredsloven har man ret til på en hensigtsmæssig måde
af fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde
erstatning, såfremt katten kommer til skade eller omkommer. Omvendt kan
ejeren kræve at få katten (levende, beskadiget eller død) udleveret. I så
fald skal ejeren betale erstatning for den skade, som katten må have
forvoldt.
Ifølge §14, stk. 2 må nedskydning eller anden form for forsætligt drab af
dyret kun finde sted, når dyrets besidder i forvejen er blevet advaret inden
for det seneste år. Hvis besidderen er ukendt, kan en advarsel, som
indeholder en kort beskrivelse af det pågældende dyr, ske gennem et dagblad,
der er udbredt på egnen.

Efter min mening er ovenstående ret så tvetydeligt.. Man må åbenbart gerne
knalde en skovl i hovedet på katten, hvilket jo er med stensikker dødelig
effekt.. Faktisk må man også godt skyde katten, *hvis* man har advaret på
forhånd.. Og der står ingen steder at der skal være 50 eller 100 meter til
nærmeste beboelse.. Eneste krav er at man har advaret på forhånd.. Efter min
mening vil en politianmeldelse ikke ha' den store effekt, da den der har
skudt, altid vil ku' sige at der er blevet advaret.. Og dermed er det ord
mod ord.. Der skal ikke herske nogen tvivl om hvad jeg mener om det at skyde
katte og i det hele taget dyr !!.. Jeg er så inderligt imod det, men
desværre har hverken vi eller vores dyr de helt store rettigheder.. Det
viser ovenstående med al tydelighed..

//Allan..

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 21-01-04 08:11

"Allan[2300]" <scorp@fuckspammad.dk> wrote in message
> Hey..
>

> Her er lige et par uddrag fra loven om mark og vejfred:

<SNIP - Lov om mark- og vejfred>

> [...]
> forhånd.. Og der står ingen steder at der skal være 50 eller 100 meter til
> nærmeste beboelse.. Eneste krav er at man har advaret på forhånd..

<SNIP - Allans egen mening>

> //Allan..
Hej Allan.

Lige præcis det du er inde på, er der min tvivl opstår. For af alt det man
læser forskellige steder, er det hele sammenholdt, ualmindeligt meget
tvetydigt. Dog har dyrenes-beskyttelse.dk en meget god side, hvor der også
er nogle af de pjecer man kan finde hos dyrlægen.

Udover det, så har jeg i sagen fundet ud af at min moster har en diktafon
(hehe) som jeg sikkert må låne, når jeg skal over at snakke. Meeeeen, så er
det jo igen man tænker, hvordan kan man i en evt. retssag påvise at det er
lige præcis dem (naboen) der taler på båndet?? er det noget med at jeg skal
spørge dem "og du er min nabo Hr. xxxxxx ??? der bor i nummer 8?? korrekt?"
med et skævt smil på læben uden at afsløre jeg er "wired"

Perle ser forresten herresjov ud.... en lille rundbarbering nederst ¨på
højre forben, så det ligner små tennissokker.

Well, jeg ringer til dyrlægen i formiddag, og hører hvad hun siger mht. en
dyreværnssag.

/Kurt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-01-04 08:47

Allan skrev
<Og der står ingen steder at der skal være 50 eller 100 meter til nærmeste
beboelse.. >

Det står tilgengæld i Jagtloven, kapitel 3 § 19

*Der må ikke afgives skud inden for en afstand af 50 m. fra
beboelsesbygninger med mindre der foreligger samtykke fra beboeren.*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 22-01-04 17:42

On Wed, 21 Jan 2004 02:56:05 +0100, "Allan[2300]"
<scorp@fuckspammad.dk> wrote:

>forhånd.. Og der står ingen steder at der skal være 50 eller 100 meter til
>nærmeste beboelse..

   _Det_ står til gengæld i jagtloven når vi snakker om at skyde
katten!

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jytte

Dato : 22-01-04 17:51

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:

> _Det_ står til gengæld i jagtloven når vi snakker om at skyde
> katten!
>

> /Trine.
> What We Do in Life Echoes in Eternity.

I den gamle jagtlov stod at katte måtte skydes 150m fra nærmeste beboelse. I
den nye jagtlov (kan ikke huske hvornår den trådte i kraft) er katten ikke
nævnt og må derfor ikke skydes.

Hilsen
Jytte

Fra : Allan[2300]

Dato : 22-01-04 20:56

Jytte wrote:

> [...]
> beboelse. I den nye jagtlov (kan ikke huske hvornår den trådte i
> kraft) er katten ikke nævnt og må derfor ikke skydes.

Jeg kiggede nu også *kun* på loven om mark og vejfred.. Jeg kender intet
til jagtloven.. Men konflikter disse 2 love egentlig ikke lidt med hinanden
??.. Måske et oplæg til en lille debat ??.. For hvad skal man egentlig
forholde sig til ??..
"Jeg skød en kat på min grund i henhold til loven om mark og vejfred."
"Det må du ikke i henhold til jagtloven."
Que ??.. Hvem har ret ??.. Har begge ret ??.. Hvis man skyder en kat eller
et hvilket som helst andet dyr på sin grund med et luftgevær/pistol, går det
så ind under jagtloven ??.. He he, en masse spørgsmål, men måske der er
nogen der ka' svare på dem ??..
*Igen* skal jeg lige sige at jeg aldrig ku' drømme om at skyde et dyr der
ku' finde på at formaste sig ind på mit territorium..

//Allan..

Fra : Jytte

Dato : 22-01-04 20:56

Allan[2300] wrote:

> [...]
> *Igen* skal jeg lige sige at jeg aldrig ku' drømme om at skyde et dyr
> der ku' finde på at formaste sig ind på mit territorium..

Man må ikke skyde en kat som man må skyde et rådyr eller en ræv. De dyr der
må jages er omtalt i jagtloven.

Man må gerne skaffe sig af med et husdyr der generer en på ens private grund
iflg. loven om mark og vejfred.

Sådan har jeg forstået det.

Da vi har mistet flere katte, vi bor op ad en skov, har vi taget
konsekvensen og lavet kattegård så misserne bliver hjemme.

Hilsen
Jytte

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 22-01-04 22:21

On Thu, 22 Jan 2004 17:51:04 +0100, "Jytte" <vingekatten@mail.dk>
wrote:

>I den gamle jagtlov stod at katte måtte skydes 150m fra nærmeste beboelse. I
>den nye jagtlov (kan ikke huske hvornår den trådte i kraft) er katten ikke
>nævnt og må derfor ikke skydes.

   Jeg taler udelukkende om hvor tæt på beboelse man må skyde.
=)

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 21-01-04 08:24

Hej NG.

SÅ, har jeg snakket med dyrlægen.... og det var egentlig ikke det helt store
jeg fik at vide, ud over det I alle har fortalt mig!

Men jeg fik et nummer til det lokale medlem af dyrenes beskyttelse, som hun
mente vil hjælpe til ved at være oppe på barrikaderne. Derudover synes lægen
også jeg skulle ringe til politiet, og forhøre mig ad hvordan det står til i
sådanne sager... altså uden at nævne nogle navne, for lægen mente, ligesom
alle love og diverse foreskrifter siger, at naboen faktisk havde retten på
deres side (geværskud, eller ikke geværskud).

Det var bare lige en ekstra lille update, på en sk*** irreterende
nabostrid/katteværnssag/anskydningssag/politisag/mankunneblivevedforevigtsag

/Kurt

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 21-01-04 08:40

Uha uha....
det her går hurtigt.

Nu fik jeg så talt med politiet, og .........

vi talte lidt frem og tilbage vedr. sådan en sag, og han mente at ved en
evt. byret vil det blive til noget ala påstand mod påstand, manglende
beviser, haglene fra en luftbøsse kan ikke spores (og i tilfælde af at de
kunne, havde de kun ressourcer til at efterforske hvis det var et menneske
der var blevet skudt).
Desuden synes jeg også det er vigtigt at i alle får at vide, at en udtalelse
på en diktafon optaget af en selv (altså jeg optager samtalen hos naboen)
ikke er retslig gyldig.

Så enden af det bliver, at jeg desværre ikke gør noget ved det... jeg vil
selvfølgelig tale med naboen, og fortælle at vi nu (til foråret) vil bygge
et hegn rundt om haven, således at kattene ikke kan komme ud.

Jeg takker for hjælpen, og takker selv af her!

/Kurt