Forvirret killing!
Fra : Peter Wolff

Dato : 20-01-04 14:19

Hej Gruppe

Vi har for 4 uger siden anskaffet os en killing - Den fandt hurtigt ud af
at gå på bakken, men for en uge siden begyndte den at pisse og skide ved
vores altandør. Bakken bliver rengjort hver eneste dag og den gør det også
der!

Der hvor vi fik katten fra kunne den godt løbe uden for, men her er der ikke
mulighed for det. Den har ca 60 kvm. boltrer sig på.

Hvorfor begynder den på det - Den ved udemærket godt at den har en ren
bakke?

Er det overhovedet muligt at omvende den fra ude kat til inde kat?

Håber I kan hjælpe!

Med Venlig Hilsen

Wolff

P.s. Den er nu på 3-ugers prøvetid - Hvis den ikke holder op med det, må den
ud! I såfald er der en killing til afhentning med alt udstyr og mad, gratis!

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-01-04 14:55

Hej Peter,

stakkels killing - den har garanteret for meget plads

Lige som små børn er killinger også somme tider så optaget af at lege, at de
glemmer at gå på toilettet. Og hvis man så vænner sig til at bruge en
bestemt plet, så lugter den jo "rigtigt". Jeg vil foreslå, at I rengør
killingens foretrukne "sted" ved altandøren med Rodalon (husk at
skylle/tørre godt efter, det er møg-giftigt for katte!), så lugten er væk,
og at I så i en periode stiller en ekstra bakke op (en opvaskebalje med grus
er helt fint) lige ved altandøren. Så har killingen nemlig en bakke inden
for rækkevidde, når den pludselig skal på bakken. Jeg vil tro, at killingen
ret hurtigt bliver "bakkesikker" på den måde.

Selvfølgelig skal I ikke have bakken stående ved altandøren altid - efter et
par uger kan I begynde at flytte bakken tættere og tættere på den bakke,
katten egentlig skal bruge. Bliver der problemer igen, må bakken lige
"bakke" (grin) lidt, men jeg tror som sagt at det vil virke helt fint.

Det er også muligt, at killingen ikke er vild med det grus, I bruger, men
det kan I overveje, hvis ovennævnte metode ikke fungerer.

Held og lykke!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-01-04 15:28

> [...]
> bakke?
>
> Er det overhovedet muligt at omvende den fra ude kat til inde kat?

Antager at din misling var 12 uger da i overtog den, hvis ikke kan det være
en faktor.
Som Pernille også skriver, så gør godt rent og stil en lille kattebakke der
hvor uheldet var. Eller køb nogle foliebakker, put lidt grus i og stil dem
på de steder hvor den har brugt gulvet.
Jeg tror jeres killing har for travlt med alt muligt andet end at overveje
om det snart er tid til toilet, og derfor er for langt væk, når det
pludselig er tid. Børn kan jo også være sådan ....
Ja, i mange tilfælde kan i godt vænne killingen til at være indekat, men det
kræver altid lidt ekstra. Der er mange udfordringer i udelivet, og den skal
stimuleres på samme måde når den er inde.
Køb eventuelt bogen "kat i lejlighed" eller lån den på biblioteket. Der er
mange gode råd'
Held og lykke

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk