Netvaerk på Compaq Armada E 500 fungerer i~
Fra : Jorn Gam

Dato : 20-01-04 14:07

Jeg har opgraderet min E 500 fra W2K til WXP. Alt fungerer fint undtaget mit
netværk, d.v.s. jeg kan godt komme i forbindelse med med nettet via min
router, men ikke med mit lille hjemmenetværk (det fungerede under W2K). Jeg
har udskiftet de drivere som Compaq siger man skal.
Hvis jeg prøver at pinge laptop'en fra en computer i netværket er den der
ikke, men fra laptoppen kan jeg godt se de andre computere, er der nogel der
har en god ide?
Ikonet for Intel pro/100 mini pci (netkortet) har en undelig lille lås i
øverste højre hjørne, hvad er det der er låst?

Hilsen Jørn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-01-04 15:35

On Tue, 20 Jan 2004 14:07:01 +0100, "Jorn Gam" <jorn.gam@mail.dk>
wrote:

> [...]
>ikke, men fra laptoppen kan jeg godt se de andre computere, er der nogel der

Det lyder for mig som et tilladelsesproblem, medmindre du ikke har
delt noget på "den usynlige PC".

Har du prøvet at logge ind på de andre maskiner med en bruger, som er
defineret på "den usynlige"?

Hvis ikke noget af det hjælper, så er der en god gennemgang her:
<url:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm>

>Ikonet for Intel pro/100 mini pci (netkortet) har en undelig lille lås i
>øverste højre hjørne, hvad er det der er låst?

Don't know.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jorn Gam

Dato : 21-01-04 17:46

Tak for hjælpen, artiklen har jeg kigget på, men jeg mener jeg har taget
højde for de ting der omtales.

> [...]
> defineret på "den usynlige"?
>
> Hvis ikke noget af det hjælper, så er der en god gennemgang her:

Umiddelbart virker det ganske rigtig som et tilladelses problem - så jeg
prøver at gå alt igennem igen.

Tak endnu engang for hjælpen, Jørn G.

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-01-04 23:07

"Jorn Gam" <jorn.gam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> højde for de ting der omtales.

> Umiddelbart virker det ganske rigtig som et tilladelses problem - så jeg

Tjeck evt. om gueste accounten er disabled eller enabled

Fra : Jorn Gam

Dato : 25-01-04 15:53

Tak til Martin og Jørn

Jeg har været igennem det hele igen og nu virker det.
Ups, det var det simpelt hen XP's indbyggede firewall - flovt, men nu ved
jeg hvorfor der kommer en lille "gul lås" på Lan ikonet når den XP's
firewall ikke er slået fra.

Tak for hjælpen, hilsen Jørn G