Download begrænsning for hver PC på ADSL l~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 19-01-04 23:37

Hejsa. Beklager hvis dette sprg. er det samme som et par tråde under, men
jeg er ikke sikker på det, så her kommer mit sprg.:

Kan jeg styre mit netværk / ADSL så hver computer får tildelt en maximum
download hastighed ? Altså så der ikke bare er én pc der tager al
båndbredden til download ?
Så PC1 får max 256 KB download og PC2 det samme, hvis 2 PC's deler en 512 KB
linje. Er der et lille prg. der kan styre dette i Win Xp ??

Mvh Thomas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-01-04 07:42

On Mon, 19 Jan 2004 23:36:45 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

> [...]
>Så PC1 får max 256 KB download og PC2 det samme, hvis 2 PC's deler en 512 KB
>linje. Er der et lille prg. der kan styre dette i Win Xp ??

Det er vist efterhånden ved at tage prisen for det mest spurgte
spørgsmål
<url: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare>
- og især:
Hvordan deles båndbredde retfærdigt?
<http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshape>

Konklusionen er i praksis (citat fra sidstnævnte): "Så svaret er nej."

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nic

Dato : 20-01-04 08:02

> Konklusionen er i praksis (citat fra sidstnævnte): "Så svaret er nej."
Prøv bandwithcontroller - det skulle kunne - og det er til windows.

Meld tilbage om det opfylder kravene :)

Fra : Nic

Dato : 20-01-04 08:06

DU får lige det meget originale link:

http://bandwidthcontroller.com/
:)

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-01-04 19:51

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> DU får lige det meget originale link:
>
> http://bandwidthcontroller.com/
> :)

Tak for svar, men det gav ikke så megen hjælp.
Så - bliv berømt på nettet - lav et freeware program der effektivt lukker
hastighed ned eller op efter behov. Det burde være simpelt at lave!
Mvh Thomas - som alligevel vil søge videre omkring emnet..

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 20-01-04 08:58

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message news:<400c5c1b$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Kan jeg styre mit netværk / ADSL så hver computer får tildelt en maximum
> download hastighed ?

Andre har foreslået:

http://bandwidthcontroller.com/

Er der nogen af jer, som faktisk har prøvet det program? Selv,
personligt, ikke noget med "en af mine venner...".

For så vil jeg udvide svaret i net-faq med ovenstående link.

Der er trods alt en del som hellere vil betale US$50 (plus moms) end
at skulle have en ekstra *BSD eller Linux-maskine kørende.

Mvh. NKJensen