Hvordan laves menu-træ
Fra : Henrik

Dato : 19-01-04 22:43

Hvordan laver man disse "menu-træ" der er
placeret i toppen af en side, og viser hvilken
side man har fremme, f.eks:

side1 > side2 >side3 >side4

kan det laves uden PHP / ASP ?

Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-04 10:33

Henrik skrev:

> Hvordan laver man disse "menu-træ" der er
> placeret i toppen af en side, og viser hvilken
> side man har fremme, f.eks:
>
> side1 > side2 >side3 >side4

Selve html-koden er ganske simpel. Du kan lave en række links som
en liste eller blot i en <p>.

> kan det laves uden PHP / ASP ?

Sagtens. Grunden til at man ofte laver det i php eller asp, er at
man på den måde kan automatisere dannelsen af menuen. Men den html
der genereres af en asp/php-side kan lige så godt laves i hånden.

Det er muligt at man kan få javascript til at autogenerere et
menutræ - spørg evt. i clientsidegruppen hvis du vil have hjælp til
det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Gitte Lauritsen

Dato : 20-01-04 13:13

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er muligt at man kan få javascript til at autogenerere et
> menutræ - spørg evt. i clientsidegruppen hvis du vil have hjælp
> [...]

Ja, her er et link, hvor du kan finde et javascript:
http://www.gilau.dk/teknikogsjov/webdesign/scripts/scripts.asp#where
-on-site

Hilsen Gitte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gitte Lauritsen

Dato : 20-01-04 13:17

Nå den skrev ikke adressen rigtigt. Jeg prøver igen:

http://www.gilau.dk/teknikogsjov/webdesign/scripts/scripts.asp#where-on
-site

eller

http://www.gilau.dk/teknikogsjov/webdesign/scripts/where-on-site.htm

Fra : Henrik

Dato : 20-01-04 22:04

Gitte, det var lige det script jeg søgte.

1000 x tak
Henrik