Problemer med IE6.0
Fra : Per Møller

Dato : 19-01-04 21:43

Hej NG

Jeg har re-installeret min Win XP Home DK, da jeg har fået 2 SATA HD´er, som
kører raid0.

Jeg fik straks F-lovsan virus efter installeringen. Denne er nu fjernet og
jeg har lukket et hul i IE med opdateringen kb833330 fra ms.

Nu står jeg med følgende problemer.
Når jeg vil åbne en side med IE, kommer siden aldrig igennem, men står og
prøver på at åbne siden igen og igen. Til sidst giver programmet op og giver
mig en hvid side. Men jeg kan åbne sider, hvis jeg bruger min almindelige
stifinder og kan således surfe rundt.
Når jeg bruger et link fra en side, får jeg samme resultat som med IE
istedet.
Jeg har nu fået en popup-stopper på alle sider. Jeg får også her et hvidt
vindue fremfor en popup. Det er noget møg, hvis jeg vil kigge på en vare hos
fx shg.

Har I en løsning for dette ?

Det skal lige bemærkes, at jeg er en af de "heldige", som stadig bruger et
56K modem.
Jeg har uden held prøvet at disable antivirus og firewall.

Per Møller
AMD Barton 2500, ASUS A7N8X Deluxe, 1 GB DDR-RAM mv.

Fra : Nørd

Dato : 24-01-04 22:49

"Per Møller" <NOSPAMv-power@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg fik straks F-lovsan virus efter installeringen. Denne er nu fjernet og
> jeg har lukket et hul i IE med opdateringen kb833330 fra ms.

Reparer Internet Explorer i Windows XP.
Mange gange skyldes problemer med Internet Explorer fejl i programmets
filer. Det kan løses ved at geninstallere Internet Explorer.

Det er ikke den store kunst at geninstallere IE, men du bør vide at det er
nødvendigt at hente en del opdateringer bagefter.

Metode 1:
Gå til Kør og taste følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132
%windir%\Inf\ie.inf

Du vil blive bedt om at indsætte din Windows XP CD hvor IE.EXE fra mappen
i386 skal bruges.

Gå til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

Metode 2:
Hvis du vil installere fra en Blad-CD-Rom, FX. Alt om Data
I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at
geninstallerer IE og eller OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed
Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Hvis du Booter Maskinen inden installationen, vil 0 blive ændret til 1 igen,
og du vil ikke kunne installere.

Hvis du vil geninstallerer Outlook Express skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed
Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
Også her ændres værdien i strengen IsInstalled fra 1 til 0.

Hvis du Booter Maskinen inden installationen, vil 0 blive ændret til 1 igen,
og du vil ikke kunne installere.

Gå til Microsofts Internet Explorer websted:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på
Download Now, og husk at vælge den rigtige sprogversion på den side du
bliver ført til.

OBS: Inden du roder for meget i Registreringsdatabasen er det en god idé at
oprette et gendannelsespunkt med Systemgendannelse.

Fra : Per Møller

Dato : 25-01-04 00:29

Takker for det uddybende svar.
Min IE6.0 kører nu.