Hjælp og forslag til opsætning
Fra : Jesper Nøhr Andersen

Dato : 19-01-04 18:36

Hejsa
Jeg skal have forbundet tre nye pc'er, der er placeret i hvert sit rum, i et
netværk således, at man kan spille mod hinanden. Ligeledes skal de tre
maskiner dele en stofanet-forbindelse.

Jeg har ikke overvældende forstand på dette, så jeg vil gerne have bud
hvordan dette gøres bedst. Alle maskiner kører WinXP. På forhånd tak

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-01-04 07:34

On Mon, 19 Jan 2004 18:35:42 +0100, "Jesper Nøhr Andersen"
<jesperna@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke overvældende forstand på dette, så jeg vil gerne have bud
>hvordan dette gøres bedst. Alle maskiner kører WinXP. På forhånd tak

Et par links kan måske hjælpe dig på vej:
1. Denne gruppes FAQ er ofte et godt sted at starte - fx med:
"Hvordan laves et Windows netværk?"
<url: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup>
(Linken nederst på siden til "Opsætning af netværk" er forkert - den
rigtige er: <url: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=69>)

2. cubus-adsl.dk har en ret praktisk orienteret:
"Hvordan laver man et hjemmenetværk?"
<url: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php>

3. En af dem som går lidt mere i dybden, men har masser af billeder,
så vi andre også kan være med, er J. Helmig's "World of Windows
Networking" - bl.a. på:
<url: http://www.wown.com/>
Her finder du forklaringer på mange af de ting, man ikke lige ved hvor
man skal slå op.

Endelig har jeg samlet nogle af de links jeg har fundet nyttige i
forkslelige sammenhænge på:
<url: http://www.marxisme.dk/test/netlinks.asp>

Good luck!

--