fordeling af båndbredde v.h.a. router
Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 19-01-04 18:35

Hejsa NG

Jeg står og skal opbygge et lille netværk til hjemmet. Jeg håber på lidt
hjælp vedr. valg af router. Jeg leder kort og godt efter en router, som er i
stand til at dele båndbredden ud mellem de forskellige klienter...
_manuelt_, således at jeg kan justere upload og download hastighed for de
enkelte maskiner på netværket.

Eks.: klient1 tildeles 70% liniekapacitet, klient2 20%, og klient3 10%

Ser meget frem til et svar :)
Takker på forhånd!

Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes ns fra mailadressen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 19-01-04 18:39

Kenneth Oestergaard wrote:
> [...]
> enkelte maskiner på netværket.
>
> Eks.: klient1 tildeles 70% liniekapacitet, klient2 20%, og klient3 10%

Det har været vendt flere gange; har du læst tilbage i gruppen?

Se evt. <http://groups.google.com/>.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 20-01-04 02:23

Steen Suder, privat wrote:
> Det har været vendt flere gange; har du læst tilbage i gruppen?
>
> Se evt. <http://groups.google.com/>.

Desværre. Jeg har ikke fundet et svar ved at læse baglens. Jeg har fundet en
par programmer der kan gøre det. Et til FreeBSD, et til Linux og et kommende
til Windows. Men det er altsammen vha. en gateway.

Jeg leder efter en router der kan gøre det... Er jeg ude på ar fattiggøre
migselv mhp. sådan en router?

Håber stadig på lidt vejledning.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 20-01-04 12:46

"Kenneth Oestergaard" <keonsdk@yahoo.dk> wrote in

> Linux og et kommende til Windows. Men det er altsammen vha. en
> gateway.

Har du et link til dette kommende windowsprogram?

Morten Brynjolf

Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 20-01-04 15:21

Det er allerede et: http://www.bandwidthcontroller.com/
Det kommende vil være at finde her: http://www.homeqos.com/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-01-04 16:49

Kenneth Oestergaard skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg leder efter en router der kan gøre det... Er jeg ude på ar
> fattiggøre migselv mhp. sådan en router?

Efter hvad jeg har hørt - så skal du have en meget stor pung med i
byen - men desværre har jeg ikke et link til noget hardware, der kan
gøre det.

Den absolut billigste og ganske OK løsning skulle være en gammel PC med
Linux til at lave det.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Active

Dato : 16-04-04 16:59

Hej

hvis FreeBSD er en mulighed så kan følgende det der efterlyses..

http://m0n0.ch/wall

kræver blot en lille pc med et cdrom drev, diskkettedrev og 64Mb
ram...
køre selv med den, men har ikke udnyttet den efterlyste funktion.

mvh
mikkel