Fortøjre ved bro
Fra : Who now

Dato : 19-01-04 17:44

Hej
Er der nogen der kan fortælle om det er tilladt at fortøjre ved en bro, der
går ud fra en strand, og opholde sig på stranden i nogle timer.
Det kan jo ikke ses fra vandet om det er privat strand eller privat bro,
hvis der ikke står noget.
Venlig Hilsen
Steen

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 19-01-04 19:33

Steen skrev:
<klip>
> [...]
> går ud fra en strand, og opholde sig på stranden i nogle timer.
> Det kan jo ikke ses fra vandet om det er privat strand eller privat bro,
<klip>

Det behøver man slet ikke tænke på. Hvis ikke det et tilladt, kommer der
en flink mand og gør opmærksom på det
Hilsen Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-01-04 14:05

Uheldigvis faldt Who now over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> timer.
> Det kan jo ikke ses fra vandet om det er privat strand eller privat

Hvis broen ikke står på søkortet, må man vel antage, at der er tale om
en privat bro?

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-01-04 23:48

Det svar kan vel ikke bruges til ret meget, da det er baseret på rent og
skær gætværk og tankespin...
Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-04 13:32

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Det svar kan vel ikke bruges til ret meget, da det er baseret på
rent
> og skær gætværk og tankespin...

Hvad ved du om det?

Er det din krystalkugle, som siger det?

Har du gennemlæst "standardreglement for danske havne"?

Claus

Fra : EA 2730

Dato : 26-01-04 02:55

Meget uheldigt skrev Claus Tersgov i en nyhedsmeddelelse:

> Hvad ved du om det?
>
> Er det din krystalkugle, som siger det?
>
> Har du gennemlæst "standardreglement for danske havne"

Hvad står der i "standardreglement for danske havne" om "en bro"?

Når du nu er så klog, kunne du jo læse BEK. nr. 9139 af 15/04/2002 og se
hvad du
finder der.
http://www.saebyhavn.dk/attached/520148031021164505162017006/Reglement.p
df

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : EA 2730

Dato : 26-01-04 02:42

Meget uheldigt skrev Claus Tersgov skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Hvis broen ikke står på søkortet, må man vel antage, at der er tale om
> en privat bro?

Det er jo ikke ens betydning med, at det er en privat bro, så dine
antagelser syntes jeg du skulle beholde for dig selv.

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-04 14:30

Uheldigvis faldt EA 2730 over tastaturet og skrev derved følgende:

> Det er jo ikke ens betydning med, at det er en privat bro, så dine
> antagelser syntes jeg du skulle beholde for dig selv.

Jo, alle offentlige broer står på et søkort, og hvis anløb er forbudt
står det både på søkortet og ved skiltning!

Sluttelig er jeg skideligeglad med dine personlige sysnpunkter!

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 26-01-04 09:41

> Hvis broen ikke står på søkortet, må man vel antage, at der er tale om
> en privat bro?
>
> Claus

Hvis man med "BRO" forstår en privat bade eller bådebro, er sagen ganske
klar: Den er privat, og må ikke bruges til anløb.
Præcis som man ikke parkerer sin bil i fremmede folks carporte.

MVH
Egon