Bundkort slukker efter 5 sekunder
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-04 17:25

Jeg har været ved at bygge en PC til en af mine venner.

Problemet er, at maskinen slukker igen efter ca. 5 sekunder.
Blæserne starter og man kan høre skærmen får signal til at tænde, men så
slukker maskinen sig selv igen inden der kommer nogen tekst på skærmen.

Jeg har prøvet et minimumsopstilling på bordet med kun bundkort, CPU, Ram og
grafikkort. Samme problem.

Bundkort: ECS KT600-A
CPU: AMD Barton 2500+
RAM: Dane-Elec 512Mb PC3200
GFX: FIC 9600 Pro
Kabinet: JNC 400W

Jeg har prøvet med andre CPU (Barton 2500+ og Duron 700MHz), grafikkort
(GF4-ti4200 og Radeon 9200SE, ram og strømforsyning.

Jeg har været ud hos SHG for at få det byttet, men ude i deres værksted
startede bunskortet op uden problemer.

Hjemme igen og problemet er tilbage igen......Jeg fatter intet....gør i?

Alle stumper er testet i mit eget bundkort (Epox 8RDA3+) uden nogen tegn på
fejl.

Jeg tror snart det er dømt returret, og så må han op med lidt ekstra
kontanter og ha´ et Abit KV7 eller noget i den stil.

Jeg har nu haft 7 bundkort igennem hænderne fra ECS med fejl på 2 og nu
problemer med nr. 3. Hvad er jeres erfaring med ECS.....man kommer jo ikke
uden om, at de er billige.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : KeNzO

Dato : 19-01-04 18:32

hvor står er strømforsyning ?
den skal være på 300 W

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-01-04 20:19

"KeNzO" <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse
> hvor står er strømforsyning ?
> den skal være på 300 W

Og

Er CPU blæser sat til det stik, som den skal på bundkortet ??

Hvis ikke BIOS kan "mærke" blæseren, så lukker den måske hele dyret ned for
at undgå skader.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-04 22:23

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er CPU blæser sat til det stik, som den skal på bundkortet ??
>
> Hvis ikke BIOS kan "mærke" blæseren, så lukker den måske hele dyret ned

Se, den havde jeg ikke tænkt på...eller hvis nu den hvide signalledning til
blæseren ikke virker.....Måske jeg lige skal prøve en anden blæser.....

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 20-01-04 02:31

"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> wrote in message

> Se, den havde jeg ikke tænkt på...eller hvis nu den hvide signalledning
til
> blæseren ikke virker.....Måske jeg lige skal prøve en anden blæser.....

Der var fejlen....

For uden det meget synlige hvide stik lige ved siden af CPU soklen, så er
der også et mindre lynligt brunt stik til en blæser. Straks CPU-blæseren
blev flyttet der over, så virker svinet.

Smart beskyttelse, men lidt fjoldet, at der ikke er skrevet noget på selve
bundkortet. Jeg havde ikke lige tænkt på at trække manualen frem for at
monterer en blæser.

Nå, men tak alle sammen

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-04 22:21

"KeNzO" <kenzo21FJERN@sol.dk> wrote in message
> hvor står er strømforsyning ?
> den skal være på 300 W

Den er på 400 watt. Har prøvet med en ekstra strømforsyning på 300 watt

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-01-04 21:18

Hej Ole.

Det lyder som om at din cpu når 70 C under 5 sek.
Så slukker bios'en dit bundkort. Det er nok køleprofilen som ikke sidder som
den skal.
Vi snakker om ca 1mm over Core'en. Du skal nok kikke nede hvor der er den
ind hak i kølet
imod Socket nummert står.

MVH
Brian Hansen.

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-04 22:22

"Brian Hansen" <zyklonb@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> den skal.
> Vi snakker om ca 1mm over Core'en. Du skal nok kikke nede hvor der er den

Der er fuld kontakt mellem CPU og køler...Det kan man se på den måde
kølepasta´en er klemt væk.

Fra : Snuttenborg

Dato : 19-01-04 23:00

Hej Ole

Jeg har hørt om lidt af det samme hos en bekendt.
Der var det i strømen i huset fejlen var. Måske derfor det starter hos SHG.

mvh
Stig P