1800 MHz duron stabilitets-problem
Fra : C

Dato : 19-01-04 14:47

Når jeg sætter CPUens Front Side Bus-jumper til off, så den understøtter 133
MHz FSB, kører computeren med fuld hastighed (1800 MHz CPU), men ikke
særligt stabilt.
Når jeg sætter den til on (100 MHz FSB), kører den stabilt, men kun med 1350
MHz CPU.

Hvad er problemet? Understøtter motherboardet ikke Duron-processorer med
133 MHz FSB, eller hvad?

Mine specifikationer:
DFI ak75-ec motherboard, i hvilket jeg for nylig har installeret en 1800MHz
Duron-processor. Jeg har to 133 MHz SDRAM-moduler (128 MB og 512 MB).
Jeg har tjekket, at min SDRAM rent faktisk er 133 MHz i AIDA32.

På forhånd tak.

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-01-04 21:27

Hej

Prøv at lave en Bios update.
Det er ikke altid at Duron'erne kan læses med fulde navne.
fx 1800 xp kan komme til at hedde AMD 1530 Mhz Cpu.
Hvis den skulle køre 1800 på pc133 skal den hedde 11.5 i multip.

MVH
Brian Hansen.