RKO
Fra : max

Dato : 19-01-04 13:17

Hvem udgiver RKO titler idag på dvd R1 ?

Fra : Persen

Dato : 19-01-04 14:34

max <max@mail.com> wrote in news:ijin00t7rck20n9v03dieipti7gfups22l@
4ax.com:

> Hvem udgiver RKO titler idag på dvd R1 ?

Der er flere der deles om det.
Warner, Criterion, Turner, Republic, Artisan (Fox Video) og Roan Group.
Se evt (Amazon.com link) http://shor.ter.dk/615356189
for de titler der er ude og for kommende RKO classics.

--
Hilsen Persen

Fra : ML-78

Dato : 19-01-04 15:22

max skrev:

> Hvem udgiver RKO titler idag på dvd R1 ?

Ingen. Warner ejer de fleste af dem, og de er exceptionelt sløve til at
udgive ældre film (og når de gør, er det sædvanligvis kun dem de selv
har produceret). Det er især en skam for genrefans, da RKO har mange
interessante titler bag sig. Ikke bare b-film men også klassikere der
burde have været udgivet på DVD for flere år siden. Stort set ingen af
dem er tilgængelige i dag. Situationen forbedres muligvis, da Warner
langt om længe er begyndt at udgive en smule og har bl.a. annonceret
nogle RKO-titler til at udkomme senere i år.

Som man kan se i linket en anden gav er der kommet enkelte titler,
primært fordi selskaber som Criterion har licenseret dem. Det er dog kun
en brøkdel af det samlede RKO-bagkatalog. Det er ærgerligt at MGM ikke
ejer dem i stedet. Så ville de fleste af dem have været udgivet allerede
nu.

ML-78

Fra : max

Dato : 19-01-04 18:16

On Mon, 19 Jan 2004 15:21:37 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>en brøkdel af det samlede RKO-bagkatalog. Det er ærgerligt at MGM ikke
>ejer dem i stedet. Så ville de fleste af dem have været udgivet allerede

Tak for de gode svar, nu blev jeg da bedreviden
Sjovt du lige nævner MGM, fordi der går rygter om der kommer en Tarzan
box i Mars måned, men kun med de 6 første som MGM selv udgav, de
sidste 6 udgav RKO, og det mest sygest er at de ALDRIG er blevet
udgivet på vhs!!! , ja bare MGM havde købt RKO
og hvad med the Fugitive ?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-01-04 09:46

ML-78 wrote:

> [...]
> kun en brøkdel af det samlede RKO-bagkatalog. Det er ærgerligt at MGM
> ikke ejer dem i stedet. Så ville de fleste af dem have været udgivet

Heyhey, Warner har da mere eller mindre lovet os en stak Jacques
Tourneur-film i år. Det har de bare at holde!

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
"Så længe vi ikke kan overvinde vores moralske og intellektuelle dovenskab,

Fra : ML-78

Dato : 20-01-04 12:56

Jens Thomsen skrev:

> Heyhey, Warner har da mere eller mindre lovet os en stak Jacques
> Tourneur-film i år. Det har de bare at holde!

Det var blandt andet dem (samt de andre Val Lewton-film) jeg havde i
tankerne. Et par af dem er dog udgivet i Frankrig og Spanien. Jeg har
nogle af de spanske, men billedkvaliteten er ringe. Warner har lovet
restaurerede udgaver, så det bliver spændende at se dem i ordentlig
kvalitet, samt hvilke titler der kommer. Forhåbentlig får vi også engang
The Picture of Dorigan Gray, Mad Love, Freaks og Mark of the Vampire at
se (alle MGM-producerede titler der nu desværre ejes af Warner).
Heldigvis vises de dog engang imellem på TCM.

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-01-04 14:07

ML-78 wrote:

> [...]
> Vampire at se (alle MGM-producerede titler der nu desværre ejes af
> Warner). Heldigvis vises de dog engang imellem på TCM.

Ah. Jeg har desværre ikke TCM længere. Til gengæld er jeg så langsomt ved at
nå ud i hjørnerne på min dvd-samling. Det er nok meget sundt. Især hvis jeg
skal overbevise kæresten om nødvendigheden af yderligere indkøb

Mad Love er jeg ikke ubetinget begejstret for, selvom Peter Lorre altid er
en favorit. Freaks ville omvendt være et meget stort ønske. Og så håber jeg
da på at få Cat People og I Walked with a Zombie at se snart.

MVH
Jens

Fra : Persen

Dato : 20-01-04 17:21

"Jens Thomsen" <xxx@xxx.dk> wrote in news:buj937$s3f$1@sunsite.dk:

> [...]
> altid er en favorit. Freaks ville omvendt være et meget stort ønske.
> Og så håber jeg da på at få Cat People og I Walked with a Zombie at se

Halløjsa: www.rko.com
Kræver at du har Flash indstaleret.

--
Hilsen Persen

Fra : ML-78

Dato : 21-01-04 01:58

Jens Thomsen skrev:

> [...]
håber jeg
> da på at få Cat People og I Walked with a Zombie at se snart.

De er begge gode film, især den sidste. Man skal ikke lade sig snyde af
den fjollede titel, som hverken Tourneur eller Lewton brød sig om men
blev prakket på af filmstudiet. Robert Wises "The Body Snatcher" med
Boris Karloff er også en lille perle.

Image udgav for øvrigt et samlet sæt med alle Val Lewton-gyserne (ni
styks) på laserdisc, men det format har jeg aldrig købt. Jeg håber de
alle sammen også udkommer på DVD, men jeg tror det enten kommer til at
tage lang tid eller også sker det aldrig.

ML-78