støj på front audio ?
Fra : ct

Dato : 19-01-04 13:08

har et msi nforce2 bundkort med udtag til mic+højtt. på fronten af en et
(coolermaster praetorian) kabinet.

når jeg bruger front tilslutningerne klager min buddy i den anden ende af
messenger over at der er meget støj på min mikrofon. jeg kan ikke selv høre
det, i min ende lyder det fint.

jeg mener at have tilsluttet alt korrekt, men har bemærket at jeg kan høre
lyd på i højttalerne der er tilsluttet bagpå, samt i headsettet der er
tilsluttet foran, og jeg kan se på andre tråde herinde at det kan andre
ikke(?)

kabler trukket langs bunden af kabinettet, og ikke i nærheden noget der
kunne være støjkilde (svjv)...

nogen der kan hælpe?

/Claus

Fra : sch

Dato : 22-01-04 21:15

Jeg havde også støj på mit bundkort Epox 8rda+ med nforce2 chipset. Støjen
fjernede jeg ved at gå ind i nvidia nforce kontrolpanelet (lydkort) og
disable cd indgangen da der var støj på denne (kunne ses på vu meterne). Nu
er støjen HELT væk. Et lille trick ved dette lydkort er at bruge lidt tid på
at tweake de forskellige indgange det giver en hørbar forbedring af lyden!

Brian