Billigt bundkort til AMD, men hvilket chip~
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-01-04 12:07

Jeg sidder og skal opgradere en maskine (bundkort, ram og processor),
hvor prisen er afgørende.

Processoren bliver en AMD 2200+, men hvordan er det lige med bundkort?
Jeg har selv et Asus med nForce2 chipsæt, men det er lidt svært at finde
til en pris på 4-500,-

Hvilke producenter skal man holde sig fra, og hvilke chipsæt skal man
vælge?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : JK

Dato : 19-01-04 12:23

On Mon, 19 Jan 2004 12:07:10 +0100, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til en pris på 4-500,-
>
>Hvilke producenter skal man holde sig fra, og hvilke chipsæt skal man

http://www.demoshop.dk/page69.htm

Har leadtek K7NCR18GM til 415 kr.

http://www.leadtek.com.tw/motherboard/winfast_k7ncr18gm_1.shtml

Det er micro-atx.

Det er nforce2 med igp og en rigtig agp port desuden. Jeg har købt 3
af dem.

Hvis ikke det er billigt nok, så vent et par dage ekstra. Porto og
efterkrav kan du spare ved at komme 2 gange i en Zitech butik. Første
gang for at bestille, næste dag for at afhente.

Der er også et soyo kt333 chipset bundkort i bunden til 457 kr.

mvh

John

Fra : Andreas DTU

Dato : 19-01-04 13:57

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er micro-atx.
>
> Det er nforce2 med igp og en rigtig agp port desuden. Jeg har købt 3

Hej John

Har også købt et for et par dage siden, meget for pengene, ikke! Der var dog
lidt problemer med det til jeg opgraderede til nyeste BIOS og pludselig kan
man vælge 200 mhz. FSB selv om MB ikke skulle understøtte dette, ved du om
det virker?

Mvh.

Andreas
Se hvad jeg har til salg på:
www.student.dtu.dk/~s022128/

Fra : JK

Dato : 19-01-04 14:42

On Mon, 19 Jan 2004 13:56:30 +0100, "Andreas DTU"
<andreas_dtuFJERNDETMEDSTORT@ofir.dk> wrote:

> [...]
>man vælge 200 mhz. FSB selv om MB ikke skulle understøtte dette, ved du om

Med et grafikkort i agp porten, tror jeg, at fsb200 virker med pc3200
ram. Med onboard grafik virker det næppe. Jeg har kunnet komme op på
180 MHz max i fsb, med noget ram der kan mere (og onboard grafik).

mvh

John

Fra : Andreas DTU

Dato : 20-01-04 01:20

> [...]
> ram. Med onboard grafik virker det næppe. Jeg har kunnet komme op på
> 180 MHz max i fsb, med noget ram der kan mere (og onboard grafik).

Det er da også imponerende, på pakken og i manualen (Hvis dine er samme rev.
som mit?) står der at den kan klare en FSB på 333 mhz. og højst PC2700 ram,
men den ældgamle BIOS der fulgte med var nærmest ubrugelig, det gav en kæmpe
forskel at flashe den!

Men tak Zitech & John

Mvh.
Andreas

Se hvad jeg har til salg på:
www.student.dtu.dk/~s022128/

Fra : JK

Dato : 20-01-04 11:36

On Tue, 20 Jan 2004 01:19:38 +0100, "Andreas DTU"

> [...]
>men den ældgamle BIOS der fulgte med var nærmest ubrugelig, det gav en kæmpe

Nej, det er ikke specielt imponerende. Det er normalt at nforce2 igp
chipset kun specificeres for op til fsb333. Men Abit NF7-M, med samme
chipset, kan godt med en del besvær bringes til at køre fsb200 med
onboard grafik (med 2 ram stænger i for dual).

mvh

John

Fra : TS

Dato : 19-01-04 13:04

> Processoren bliver en AMD 2200+, men hvordan er det lige med bundkort?
> Jeg har selv et Asus med nForce2 chipsæt, men det er lidt svært at finde
> til en pris på 4-500,-

Hej
Hvis prisen er det vigtigste, er det vel knap så vigtigt om chipsættet er
det nyeste?

Hvad med et AsRock til 241,- DEt har endda netkort og surround lydkort.

Eller ECS til 279,-?

Jeg har et ECS K7S5A - som er 2½ år gammlet - det kører bare derudad med
noget Crucial DDR ram. Du kan stadig købe kortet, som dog er uden netkort -
men kører med SD ram, hvis du skulle have sådan noget liggende tilovers fra
en opgradering.
Der er mange der har haft problemer med det - men ogsp mange der ikke har.
Der er vist blevet solgt rigtig mange af dem gennem tiden.

Så er der denne her med indbygget grafikkort til 329,-

/TS