80 mm køleprofil på ASUS A7V266-E ?
Fra : alten

Dato : 19-01-04 10:13

Hej,

Kan jeg sætte en 80 mm kølerprofil på mit A7V266-E MB? Jeg havde tænkt mig:

Thermaltake TR2-M3 http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=64517

mvh
alten

Fra : Jesper

Dato : 19-01-04 14:07

Jeg kan ikke se de store problemer i det, men hvorfor ikke montere en Pabst
blæser på den profil du har nu ?? Jeg har lige bestilt sådan en, sammen med
en converter der gør at jeg kan montere den på min profil der ellers kun
tillader en 60 mm køler. De har begge dele ved Webconsult, og prisen for dem
er 168,- kr. incl. porto, hvis du vælger den 80 mm Pabst der kører med 2050
omdr.
Samtidig er den også støjsvag, og skulle give en god mængde luft så den kan
holde temperaturen nede. Men husk at selv om du har en god køler, er det jo
næsten lige så vigtigt at du har et godt airflow i dit kabinet. Der kan du
jo evt. montere to 80 mm blæsere der ikke larmer mere end med 12 db.

MVH

Jesper

Fra : alten

Dato : 19-01-04 16:26

Jeg har prøvet at montere præcis den blæser du nævner der med en
converter-trakt, men min CPU (AMD XP 1600+) bliver for varm. Jeg har også
installeret en god strømforsyning der suger luft væk fra CPU'en - det hjalp
på det, men ikke nok. Mit kabinet (gammelt) har ikke et godt air flow og jeg
tror ikke at der er god kølepasta mellem CPU og køleprofil.

Jeg tror at der er et vist tab i converter-traktløsningen, der gør blæseren
mindre effektiv. Derfor vil jeg have en større køleprofil (og benytte god
kølepasta).

Converter-trakten gør også at blæseren kommer tæt på kabinetsiden. Det
virker som om at det medfører lidt mere støj når luften skal klemme sig
forbi.

Egentlig har jeg kun brug for en 80 mm kølerprofil (jeg har Papst blæser),
men jeg kan ikke rigtig finde en billig en. Derfor vil jeg købe den nævnte
Thermaltake blæser+profil til 120 kr. hos Zitech.

mvh,
alten

Fra : F.Larsen

Dato : 20-01-04 23:14

"alten" <alten@alten.com> wrote in message
> [...]
jeg
> tror ikke at der er god kølepasta mellem CPU og køleprofil.

Jeg kan anbefale en Alpha PAL 8045T Køleprofil. Jeg er specielt tilfreds med
monteringen af profilen, mekanisk en god løsning:
http://home.cbkn.dk/LOWNOISE/AlphaPal8045T/index.htm

Iøvrigt har jeg den samme CPU XP1600+ og så en PABST blæser.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Jesper

Dato : 21-01-04 10:49

Deri ser jeg så kun lige det lille problem at man lige skal have boret 4
huller til montagen af profilen. Det tror jeg ikke lige på man får et ret
godt resultat ud af, da der jo nok vil være nogen printbaner i vejen der
hvor hullerne skal være. En anden væsentlig forskel på den foreslåede profil
er prisen. Den koster altså 3-4 gange så meget som det der ellers er
foreslået, selv om det måske ikke altid er prisen man skal kigge på. Men den
kan, efter den side linket er til, ikke køle mere end den først foreslåede,
så jeg kan ikke se hvorfor man skulle bruge så mange penge ekstra på den.

MVH

Jesper

Fra : alten

Dato : 21-01-04 14:56