netværk virker ikke
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 00:48

Hej NG
Jeg er helt på bar bund med dette og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har en pc med Win XP der er tilsluttet nettet (bredbånd).
Nu har min datter fået en pc forærende som skal kunne gå på nettet via min
pc. Hun har Win 98.
Vi har begge et netkort og er forbundet med et kabel. Alt dette er OK og når
hun slukker sin maskine dukker der en lille besked op hos mig så på en eller
anden måde kan min pc "se" hendes.
Vores problem er følgende: Jeg har lavet en diskette med min "netværksguide"
som så skulle i hendes pc, men når jeg går ind på hendes A-drev og klikker
på "netsetup" kommer der en meddelelse om at programmet har udført en
ulovlig handling og pc'en skal genstartes. Når jeg lukker denne besked
kommer der en ny med overskriften "Begrænsninger" hvor der står: Denne
handling er blevet annulleret på grund af begrænsninger på computeren.
Kontakt systemadministratoren.
Er der nogen der på godt dansk kan hjælpe mig?

--
Hilsen
Mia

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 01:01

"NN" <sluddermor> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kontakt systemadministratoren.
> Er der nogen der på godt dansk kan hjælpe mig?

Det kunne tyde på, at I ikke logger på som administrator, hvilket
sandsynligvis er nødvendigt, for at disketten kan foretage ændringerne.

Ellers ved jeg ikke lige...
mvh. Jan

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 03:12

"Jan Ozimek" skrev i en meddelelse:

> Det kunne tyde på, at I ikke logger på som administrator, hvilket
> sandsynligvis er nødvendigt, for at disketten kan foretage ændringerne.
>
> Ellers ved jeg ikke lige...
> mvh. Jan

Min datters pc er blevet formateret, derefter blev Win 98se lagt ind og så
driveren til netkortet.
Dette er alt hvad der foreløbig er sket. Jeg kan intet sted se en mulighed
for at logge på som administrator, eller andet for den sags skyld.
Nogen bud?

--
Hilsen
Mia

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 12:25

> [...]
> Dette er alt hvad der foreløbig er sket. Jeg kan intet sted se en mulighed
> for at logge på som administrator, eller andet for den sags skyld.

Ahh, ok. Jeg skulle have læst dit indlæg lidt grundigere. Jeg havde ikke
lige lagt mærke til, at der var tale om win98.
Så bliver du måske nødt til at konfigurere netværket manuelt.