The Ring
Fra : gokke

Dato : 18-01-04 22:58

Hej.
Er der nogen der kender eller selv kan fortolkningen på The Ring??

Louise

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-01-04 23:21

On Sun, 18 Jan 2004 22:58:28 +0100, gokke wrote:

> Er der nogen der kender eller selv kan fortolkningen på The Ring??

Mener du at der kun er en endegyldig fortolkning?

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-01-04 03:51

gokke wrote:
> Hej.
> Er der nogen der kender eller selv kan fortolkningen på The Ring??

Min fortolkning af The Ring:

En lille pige bliver forsøgt druknet i en brønd af sin mor, men hun
overlever. Nede i brønden er nemlig det sted hvor Kilden Til Uendeligt Liv
udspringer. Pigen lever i mange år i kedsomhed i brønden, indtil hun på
bedste The Matrix stil digitalisere sig selv over på et VHS bånd.. Her er
der så et hul i plottet, nemlig hvordan båndet transporteres op af brønden
og ud til den første person som ser båndet.. Ud over det hul, så er der også
det med, at pigen aldrig har lært hvad et VHS bånd er, og derfor ikke burde
kunne lave sin film... eller måske var det da jeg sov det blev vist..?

Nå, men vi skal altså videre.... Båndet havner hos en intetanende person som
blot sætter det i sin VHS båndafspiller.. Spørgsmål som "hvor mon dette bånd
kommer fra" og "hvem mon har lagt dette her?" synes ikke videre end "hvad
mon der er på båndet? Jeg håber det er porno"
Og nu kører det! Imens båndet er i VHS afspilleren bliver virusen uploadet
over i el-ledningerne og videre fra elværket og til telefoncentalerne,
hvorefter virussen ringer til vedkommende som har set båndet. Selvfølgelig
er der lige et mellemled hvor virussen bruger en online website (i stil med
krak.dk) til at finde telefonnummeret..

Fra nu af vil der gå 7 dage fra vedkommende der har set videobåndet til
vedkommende dør!! SÅ kan de stege i deres eget fedt indtil da, og bruge
tiden til at overveje hvorfor de så et videobånd som slet ikke tilhørte dem.

Den 7. dag digitalisere pigen sig om igen, og kan derfor (igen via snedige
The Matrix teknikker) gå ud af fjernsynsskærmen og træde ud direkte i stuen!
Desværre er teknikken ikke helt færdigudviklet, og det har den bivirkning,
at der kommer masser vand med ud på stuegulvet.. Men det kan folk være
ligeglade med, for de står i større problemer! En lille pige i 6 års alderen
(og med en dertilhørende fysik) vil dræbe personen, og nu er gode råd dyre,
for hvad pokker gør man ved en så farlig cocktail: lille spinkel pige, men
med et ultra skarpt sind? Og har hun fået indlæst Kung Fu kampsport i sin
digitaliserede version??

Til sidst i filmen sker der..? Hmm ja, der blundede jeg lige igen, men det
var vist noget med, at heltene, med hjælp af et bræt, får bedøvet den lille
pige og får ødelagt hendes netledninger fra brønden og ud til resten af
verden.. Eller.. jov jeg tror det var sådan min opfattelse af filmen var.

Håber det kan bruges.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 19-01-04 10:03

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udspringer. Pigen lever i mange år i kedsomhed i brønden, indtil hun på
> bedste The Matrix stil digitalisere sig selv over på et VHS bånd.. Her

LOL jeg kommer til at tænke på Rune T. Kidde's genfortællinger af klassike
eventyr.

Mvh. Brian

PS: Har ikke selv set filmen, så ved ikke om det rent faktisk er en passende
beskrivelse, men sjov synes jeg den var.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-01-04 10:56

Anders Houmark wrote:

> [...]
> kommer fra" og "hvem mon har lagt dette her?" synes ikke videre end "hvad
> mon der er på båndet? Jeg håber det er porno"

LOL!!!

Jeg synes nu at det er en glimrende stemningsfuld film.

/David

Fra : Jeppe Møller

Dato : 19-01-04 14:20

> [...]
> Desværre er teknikken ikke helt færdigudviklet, og det har den bivirkning,
> at der kommer masser vand med ud på stuegulvet..

Det er hvad der i fysikkens verden hedder 'tungt vand' og tungt vand kan
modsat alimindeligt vand ikke containes af digitaliserede billeder af små
piger.

/JeppeM

Fra : -V-

Dato : 19-01-04 16:54

Jeppe Møller wrote:
> Det er hvad der i fysikkens verden hedder 'tungt vand' og tungt vand
> kan modsat alimindeligt vand ikke containes af digitaliserede
> billeder af små piger.

Kan man ikke solidificere det og bruge det til at dræbe rumvampyrer,
specielt dem fra film med Mel Gibson?

-V-

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-01-04 06:18

Anders Houmark wrote:

> Min fortolkning af The Ring:

[kliiip]

Tak for jeres kommentare.. Dejligt nogle kunne lide dem :)

--
Anders Houmark
Jeg skriver bare hvad jeg ser....

www.AndersH.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-01-04 15:01

"gokke" <gokke@stofanet.dk> wrote in message
> Hej.
> Er der nogen der kender eller selv kan fortolkningen på The Ring??
>
> Louise

Tjaaee... ud over det ellers meget skæge referat af filmen som Anders kom
med

- Tænker du så på den japanske original version, eller den amerikanske ?

Den japanske leger lidt mere med tanken om dæmoner og større kræfter,
desværre virkede selve gysene ikke helt så godt på mig som de i den
amerikanske gjorde..

Men jeg tror ikke der er nogen ultimativ fortolkning på filmen... Man kan
selfølgelig godt kommentere virkemidlerne der bliver brugt igennem, men mest
af alt er filmen (imo) en vellykket stemningsfyldt gyser

Mvh. Martin

Fra : NI

Dato : 21-01-04 16:11

hvorfor er det lige at moderen / sønnen ikke dør?... er det fordi at hun har
set en kopi ud over originalen?,... og hvorfor er det at andre er nødt til
at dø efterfølgende?

Mvh Niels

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-01-04 16:19

"NI" <mail@fakeniib.dk> writes:

> hvorfor er det lige at moderen / sønnen ikke dør?... er det fordi at hun har
> set en kopi ud over originalen?,... og hvorfor er det at andre er nødt til
> at dø efterfølgende?

Dem, der viser båndet til andre, dør ikke. Sådan var det i hvert fald
i den japanske udgave.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-01-04 20:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Dem, der viser båndet til andre, dør ikke. Sådan var det i hvert fald
> i den japanske udgave.

Også i den amerikanske.

/Brian

Fra : Mike

Dato : 22-01-04 09:24

In article <MJAPb.76912$jf4.4950143@news000.worldonline.dk>, Brian
Nielsen <bn73@worldonline.dk> wrote:

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Også i den amerikanske.
>
> /Brian

Nej, man skal blot producere en kopi, i den amerikanske version. Det
går op for hende, da hun ser SIN kopi ligge og flyde inde under sofaen
imod slutningen, hvorved det går op for hende, hvorfor hun slap for
rædslerne. Derfor hun hjælper sin søn med at trykke på knapperne på
videoen imod slutningen, så osse han kan producere en kopi, og derved
slippe.

/Mike

Fra : Brian Nielsen

Dato : 22-01-04 19:16

"Mike" <mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Nej, man skal blot producere en kopi, i den amerikanske version.

Hmmm, du har nok ret. Lidt tamt, for hvad skulle ideen være i det?
Men det er vel ikke acceptabelt i en Hollywood film at opfordre
folk til at udsætte andre mennesker for livsfare!

/Brian

Fra : Mike

Dato : 23-01-04 09:49

In article <RrUPb.77243$jf4.4978356@news000.worldonline.dk>, Brian
> [...]

> Men det er vel ikke acceptabelt i en Hollywood film at opfordre
> folk til at udsætte andre mennesker for livsfare!

Ideen skulle vel være at der bliver flere og flere bånd samlet set, når
man er nødt til at lave en kopi (man kan vel kalde det en slags video
virus *G*), hvilket forbedrer budskabets (eller hvad man nu vil kalde
det) spredelse. Det er dog lidt uklart hvad der sker, hvis man
destruerer en kopi, hvis ikke det har konsekvenser (hvilket der er
noget der tyder på), er det ret tamt sådan set.

/Mikael

Fra : ML-78

Dato : 23-01-04 12:00

Mike skrev:

> [...]
> destruerer en kopi, hvis ikke det har konsekvenser (hvilket der er
> noget der tyder på), er det ret tamt sådan set.

Det har vel ingen konsekvens andet end at den der så båndet ikke kan
lave en kopi og vise den til andre. Det med at forbandelsen spreder sig
som en virus er i øvrigt noget der går igen i flere asiatiske gysere,
som f.eks. "Kairo" og "Ju-on".

ML-78

ML-78

Fra : Mike

Dato : 22-01-04 09:24

In article <m2wu7l9vo0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul
<p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote:

> Dem, der viser båndet til andre, dør ikke. Sådan var det i hvert fald
> i den japanske udgave.

I den amerikanske er det nok at producere en kopi af båndet, for at
"slippe"... Netop derfor hun skynder sig at hjælpe sin søn med at
kopiere båndet til allersidst i filmen.

/Mike