Topcom WBR 611
Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-01-04 22:10

Hej NG

Jeg er har tidligere erkendt at jeg var glad for min nye Topcom WBR 611, det
er jeg ikke mere!!!
Der ser ud til at den har nogle hastigheds problemer. Jeg kommer sjældent
over 1 Mbps, mellem to IKKE wireless pcer.
Er der andre det har samme problem, eller vil undersøge om de har? (ellers
er det jo bare mig der har fået et "sort får")

Hilsen Mikkel

PS det skal måske siges at jeg har prøvet med et antal forskellige kabler
porte, uden held.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-01-04 22:27

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc.dk(fjern)> wrote:

>Der ser ud til at den har nogle hastigheds problemer. Jeg kommer sjældent
>over 1 Mbps, mellem to IKKE wireless pcer.

Hvordan måler du hastigheden ?

<mlr>

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-01-04 22:37

> Hvordan måler du hastigheden ?

Med DU Meter, et lille program der viser aktuel up og download hastighed.

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-01-04 22:44

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc.dk(fjern)> wrote:

>Med DU Meter, et lille program der viser aktuel up og download hastighed.

Kender ikke det program..

Du er sikker på det ikke måler over WAN-siden - 1Mbps passer fint til
en ADSL forbindelse...

<mlr>

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-01-04 22:50

> Du er sikker på det ikke måler over WAN-siden - 1Mbps passer fint til
> en ADSL forbindelse...

Ja det er jeg 100 på, da der ikke var en noget WAN stik i (heller ikke noget
wireless netkort), så det er rent LAN.

Hilsen Mikkel

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-01-04 22:49

>Ja det er jeg 100 på, da der ikke var en noget WAN stik i (heller ikke noget
>wireless netkort), så det er rent LAN.

Prøv med et crossed kabel direkte mellem de to PC'er, uden om
Topcom'en. Hvis du så stadig kun kører 1 Mbps, så er den frikendt.

/Jan

Fra : Jens

Dato : 21-01-04 13:55

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc.dk(fjern)> skrev i en

> Ja det er jeg 100 på, da der ikke var en noget WAN stik i (heller ikke
noget
> wireless netkort), så det er rent LAN.

Er QOS aktivt på maskinerne, hvis det er windows ?

Mvh Jens