Hvor stor harddisk?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 18-01-04 20:16

Hej Allesammen !

Hvor stor harddisk kan jeg sætte på et Asus A7vKt133 bundkort? Bios version
1009.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-01-04 21:48

Ove Kristensen skrev :
> Hej Allesammen !
>
> Hvor stor harddisk kan jeg sætte på et Asus A7vKt133 bundkort? Bios
version
> 1009.

Den mindre model A7V fik 48 bit understøttelse d. 2.5.02, så jeg er ret
sikker på at din kan (1009 kom 30.4.02)
48 bit understøttelse = over 128 GB (jeg ved ikke hvor stor, men det er vist
4 TB)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-01-04 19:38

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> 48 bit understøttelse = over 128 GB (jeg ved ikke hvor stor, men det er
vist
> 4 TB)

Hej Michael !

Tusind tak for info, så kan jeg godt gå ud og købe mig en 160Gb, det er jo
dejligt.

Med venlig hilser
fra
OveK.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 22-01-04 16:39

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>sikker på at din kan (1009 kom 30.4.02)
>48 bit understøttelse = over 128 GB (jeg ved ikke hvor stor, men det er vist

Det er meget meget mere. Før brugte man kun 28bit LBA adresser. Med 20
bit mere kan man addrese ca. 1 mio. gange mere. Med 512 byte sektorer
giver det 128 PB (petabyte)! 1,44 E17 bytes.

Mon ikke der går lidt tid inden vi skal skifte igen

Peter