Spyware eller scripts -hvordan kommer jeg ~
Fra : margitogpoul

Dato : 18-01-04 20:04

Jeg har det problem, at jeg ikke kan komme NOGEN steder på nettet -undtagen
at logge mig ind på stofanet via IE-startside.
Efterfølgende bliver den indtastede adresse suppleret(foranstillet)
med "http: / boredlife. com / p" (jeg har sat mellemrum for at skåne andre
for at komme på siden)
-Hvordan fjerner jeg detet "script" -jeg har haft IExplorer fjerenet og
geninstalleret og efterfølgende opdateret.
Jeg anvender W2K.

mvh
Poul

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-04 22:27

margitogpoul skrev:

> [...]
> nettet -undtagen at logge mig ind på stofanet via
> IE-startside. Efterfølgende bliver den indtastede adresse

Hvis du slet ikke kan besøge normale sider, kan du downloade en
alternativ browser via ftp. Måske har du allerede et ftp-program -
det kan du bruge til at besøge ftp.mozilla.org eller ftp.opera.com.
Ellers kan du bruge nedenstående vejledning til windows' indbyggede
ftp-program.

Jeg ved ikke hvor meget du kender til ftp-kommandoer (det minder
lidt om DOS), men jeg har lavet en lille batchfil der kan hente
nyeste udgave af Mozilla til din harddisk. Installationsfilen
fylder 12 Megabyte, så hvis du har en langsom forbindelse, skal du
måske overveje en mindre browser. Jeg kan evt. prøve at finde ftp-
adresser til Opera, der fylder meget lidt, til dig.

Før du begynder skal du oprette en mappe hvor du vil have den
downloadede fil placeret. Det kan fx være C:\download\

Her opretter du en fil (du kan bare bruge notepad) og kopierer
følgende tekst over:

open ftp.mozilla.org
ftp
din.adressse@server.invalid
bin
hash
cd /pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.6/
get mozilla-win32-1.6-installer.exe
bye

Gem filen med et navn du kan huske. Jeg har brugt
getmozilla.ftp.txt, men du kan kalde den hvad du vil (det er dog en
god ide at undgå mellemrum og danske tegn i navnet).

Nu skal du bruge en kommandoprompt. Den får du frem ved at vælge
Start => Kør... og i dialogboksen skrive "cmd" (uden
anførselstegn).

I prompten skal du skifte til den mappe du har gemt batchfilen i.
Hvis du fx starter i "C:\Documents and Settings\Peter\" og du skal
til C:\download, skriver du "cd \download". Hvis du skal til
D:\download skal du først skrive "d:" (skifter drev) og derefter
"cd \download".

For at køre ftp-batchen skal du nu skrive:

ftp -s:filnavn

(med filnavnet getmozilla.ftp.txt bliver det altså:

ftp -s:getmozilla.ftp.txt

Så kører scriptet af sig selv, og efter noget tid - afhængig af
din opkoblingshastighed - lukker scriptet af sig selv og du har nu
en installationsfil til Mozilla liggende. Den skal du bare
dobbeltklikke på og så følge vejledningen.

Med en ikke-inficeret browser kan du nu besøge www.spywarefri.dk
eller tilsvarende sider (se evt. ældre indlæg her i gruppen) og se
hvordan du kan få renset din IE-installation. Men du kan
selvfølgelig også vælge at klare dig med en browser der ikke er
udsat for spywareangreb - fx Mozilla eller Opera.

For god ordens skyld vil jeg lige forklare hvad hver enkelt linje i
batchfilen gør. Man bør altid være på vagt over for filer der gør
en masse af sig selv. I dette tilfælde skal jeg i første omgang
fortælle at du sagtens kan undvære scriptet - så skal du blot
indtaste hver enkelt linje manuelt. Scriptet er bare en enkel måde
at give en række kommandoer til ftp-programmet.

Her følger programlinjerne igen, med efterfølgende kommentarer:

| open ftp.mozilla.org

Skab kontakt til serveren ftp.mozilla.org (svarer til at åbne en
webside). FTP-serveren vil nu identificere sig "220 [servernavn]
ready" og spørge om et brugernavn.

| ftp
| din.adressse@server.invalid

På de fleste offentlige ftp-servere kan man logge ind med
brugernavnet "ftp" og en mailadresse som adgangskode. Typisk vil
serveren bede om din mailadresse, men en vilkårlig adresse (som fx
den jeg har angivet ovenfor) virker fint.

| bin

Sætter overførselsmode til binær. Det er meget vigtigt, da
standardmetoden (ascii eller asc) kun skal bruges ved tekstfiler.
Programmer der overføres som asc vil ikke virke.

| hash

Får ftp-programmet til at skrive et #-tegn for hver 2048 byte. Det
er bestemt ikke nødvendigt, men ved større filer kan det måske være
beroligende at man kan se at der sker noget. Bruger man ikke hash,
vil programmet bare stå stille - uden nogen markering af en
igangværende overførsel. Men det virker fint både med og uden.

| cd /pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.6/

Skift til mappen med det angivne navn.

| get mozilla-win32-1.6-installer.exe

Hent filen med det angivne navn.

| bye

Luk forbindelsen til serveren igen.

Held og lykke med det hele.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : morten

Dato : 18-01-04 23:08

"margitogpoul" <margitogpoul@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -Hvordan fjerner jeg detet "script" -jeg har haft IExplorer fjerenet og
> geninstalleret og efterfølgende opdateret.

følg denne guide
http://makeashorterlink.com/?D28052B17

Fra : Jacob Riis

Dato : 18-01-04 23:15

[snip]

> følg denne guide
> http://makeashorterlink.com/?D28052B17

Han kan jo ikke få internettet til at virke...

--
Jacob

Fra : morten

Dato : 18-01-04 23:18

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> [snip]

> Han kan jo ikke få internettet til at virke...
>
> --
> Jacob

så kommer den her *GG*

Click on Start, Run
Type in REGEDIT and press Enter
In the left column, click the plus signs (+) next the the following items
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
MICROSOFT
WINDOWS
CURRENTVERSION
URL
Click on the Default Prefix folder
In the Right Pane, double-click on (DEFAULT) in the name column, and change
the value to http:// and click OK
Now in the Left Pane, click on Prefixes
In the Right Pane, double-click on FTP in the name column and change the
value to ftp:// and click OK
Double-click on GOPHER in the name column and change the value to gopher://
and click OK
Double-click on HOME in the name column and change the value to http:// and
click OK
Double-click on MOSAIC in the name column and change the value to http://
and click OK
Double-click on WWW in the name column and change the value to http:// and
click OK
Close REGEDIT
Because this hijacker may change the default home and search page URLs, its
also wise to check the following file for changes.

Open My Computer, and click on Tools
Click on Folder Options
Click on the View tab
Make sure "Show Hidden Files and Folders" is dotted and "Hide extensions for
known file types" is unchecked
Click on Ok
Double-click on Drive C in My Computer
Double-click on Windows
Double-click on the INF folder
Right-click on IERESET.INF, and OPEN WITH Notepad.exe
Find the [Strings] and make sure it does not contain "prolivation.com"
If it is set to "prolivation.com" change the start_page_url and
search_page_url values.
For IE 6, this would be:
START_PAGE_URL="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=ms
nhome"
SEARCH_PAGE_URL="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
"
Save the file

Fra : margitogpoul

Dato : 19-01-04 00:10

-tak for de positive forslag. Jeg gemmer dem til "en anden gang" idet jeg i
mellemtiden via andre svar i gruppen har fået løst mit problem med "Spybot "
via www.spywarefri.dk
mvh
Poul

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 10:29

margitogpoul skrev:

> -tak for de positive forslag. Jeg gemmer dem til "en anden
> gang" idet jeg i mellemtiden via andre svar i gruppen har fået
> løst mit problem med "Spybot " via www.spywarefri.dk

Så har du jo alligevel kunnet besøge andre hjemmesider? Det så
ellers ikke sådan ud i dit første indlæg.

Men tillykke alligevel.

NB: Læs gerne min signatur
--
Jens Gyldenkærne Clausen