Spademalle tiger
Fra : Frederik Rugaard

Dato : 18-01-04 19:08

Hey.
Hvilket nummer har en Tiger Spademalle? Jeg mangler billeder af den, og
finde ud af hvordan den skal passes.
Også hvilket vækstmiljø.
Efter hvad jeg har forstået, kommer den til at være 120 cm i fuldvoksen
størrelse.

Er der nogen der har erfaringer med det?

På forhånd tak...

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 19:12

> Hey.
> Hvilket nummer har en Tiger Spademalle? Jeg mangler billeder af den, og
> finde ud af hvordan den skal passes.
> Også hvilket vækstmiljø.

Her er lidt
http://www.scotcat.com/factsheets/pseudoplatystoma_fasciatum.html

Ps. Google er din ven

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 18-01-04 19:50

Hold da lige op! Det er godt et stort akvarium du her, siden du kan holde
fisk der bliver så store - jeg er i hvert fald missundelig!

M.

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 18-01-04 21:02

Hej.
Ja... Akvariet vi har kig på er 1120 l. Så det er ok...
Efter hvad jeg har fået informationer om, bliver eksemplarerne i akvarier
80-90 cm.
Ind til spademallen bliver så stor, må den nøjes med sit eget selskab i et
på 250l...

/Frederik

Fra : Plesner

Dato : 19-01-04 01:29

> Ja... Akvariet vi har kig på er 1120 l. Så det er ok...

Hmmm... jeg vil nok mene, at det er underkanten for en fisk, der bliver
mere end en meter lang.

> Efter hvad jeg har fået informationer om, bliver eksemplarerne i
> akvarier 80-90 cm.

Kun hvis man ikke sørger for at give den tilstrækkeligt med frisk vand
(=dyrplageri). I øvrigt vil den æde det meste, du kunne finde på at holde
sammen med den.

plesner