Performa diskettedrev?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-01-04 17:26

Jeg er bange for, at diskettedrevet i min hæderkronede P 6200 er stået
af! :(
Da jeg i formiddags anbragte en diskette deri, mountede drevet aldrig _
og ved genstart/nedlukning skubbes disketten ikke ud igen!
Kan noget gøres for at sparke det i gang? (Om disketten sidder der eller
ikke betyder ikke så meget - der var intet interessant på den!)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-01-04 18:04

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Kan noget gøres for at sparke det i gang? (Om disketten sidder der eller
> ikke betyder ikke så meget - der var intet interessant på den!)

Hold musens knap nede under opstart.
Skubber alle eksterne enheder ud.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-04 00:16

Hej Hans

I højre side lige under spalten er der et lille hul. Brug en udrettet
papirklips og tryk den ind, så vil du udløse mekansimen manuelt. - At
bruge tricket med at holde musetasten nede under opstart hjælper ikke,
hvis drevet er blevet defekt.

Genstart efter 'operationen med papirclipset... - Det er muligt, at
drevet bare er gået i baglås, og den vil fungere igen, hvis du sætter en
ny diskette i.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-04 22:26

> [...]
>
> Genstart efter 'operationen med papirclipset... - Det er muligt, at
> drevet bare er gået i baglås, og den vil fungere igen, hvis du sætter en

Hej Erik Richard

Tak for tippet - det virkede fint (drevet dog ikke!) Jeg har forsøgt at
besvare din mail, men hvis du vil se svaret, må du lige maile mig en
'aktiv' adresse! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen