Win xp siger ok for forbindelse
Fra : Kenneth G

Dato : 18-01-04 01:21

Hej igen

Jeg har prøvet at om installer mit indbyggede netkort flere, og hver gang
siger winxp at forbindelsen er klar.
men der er ikke lys i hup'en, hvor kan der mon være en brist jeg har sat et
andet kort i og det virker fint med det samme.

Hilsen Kenneth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-04 10:04

"Kenneth G" <nul@putte.amager> wrote in message
> [...]
et
> andet kort i og det virker fint med det samme.

Der kan være flere årsager...

Hvilket kabel bruger du? Et færdigkøbt patchkabel, krydset eller alm. eller
noget du selv har lavet?
Du kan prøve at sætte kablet i uplink porten, hvis hub´en har en sådan.
Ellers har du selv lavet kablet, og det er ikke lavet ordenligt og der ikke
kan komme link. Prøv et andet kabel.

Så kan der vøre problemer med at netkortet og hub´en forhandler rigtig
hastighed.. Er det en ren 100hub, eller 10/100, eller måske kun en 10mbit??
Prøv at sæt netkortet til 100half duplex 100-base-t under instillinger.. og
se om der kommer link.. hvis det ikke sker, prøv 10mbit half duplex
10-base-t. Hubs kan normalt kun køre half duplex.

Det kan selvfølglig også være hvis netkortet ikke er installeret korrekt..
Men XP plejer nu godt at kunne installere netkort.. Men kan da være hardware
fejl osv..

Fra : KL

Dato : 18-01-04 13:39

det kan være at netkortet i disabelet i bios