trådløs router taber forbindelsen
Fra : Jogge

Dato : 17-01-04 23:17

Jeg har en trådløs router (D-Link 624+) og Arrownet 512/256. Routeren står i
kælderen og min bærbare står i stueetagen.
Men routeren taber forbindelsen konstant. Den er ikke noget man mærker, når
man kigger på hjemmesider (fordi den finder forbindelsen med det samme igen)
men
det er nok til at Messenger logger af og eMule mister forbindelsen til den
server den er forbundet til og downloads stopper.

HVad er der galt?

Hilsen
Knud

Fra : Morten Davidsen

Dato : 18-01-04 13:59

Hej Jogge,

Jeg har præcis samme problem med en D-Link DI-514 .. og har endnu ikke fået
løst mit problem.
Hvilket netkort bruger du?? ... Jeg har selv et D-Link DWL-610 PCMCIA
netkort.

Min trådløse router står på mit værelse .. og når jeg sidder inde i stuen
(ca. 10-15 meter væk og gennem 2 vægge) .. virker forbindelsen egentlig helt
fint .. 11 mbit og det hele ...
Men så taber den pludselig forbindelsen .... og opretter den igen efter 2
sekunder .. dette sker mange gange ... og jeg har netop samme
irritationsmoment at den hopper af min trillian (ICQ/MSN)..

Nogen løsningsforslag??

/MD

Fra : Lars

Dato : 18-01-04 15:22

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
> sekunder .. dette sker mange gange ... og jeg har netop samme
> irritationsmoment at den hopper af min trillian (ICQ/MSN)..

Jeg har haft samme problem, men en opdatering til seneste drivere på
netkortet og nyeste firmware i routeren løste problemet.

Det var dog ikke samme fabrikat router som i har, men det skader vel ikke at
prøve.

/Lars

Fra : Polle

Dato : 18-01-04 17:27

Har det samme problem med min d-link 614+, mærkeligt