Konfigurering af router?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-01-04 23:16

Hej alle
Under mit forsøg på at etablere trådløs webforbindelse er jeg strandet ved
konfiguration af routeren.
Når jeg skriver http://192.168.1.1 i Explorer melder windows fejl og
explorer ingen adgang til siden.
Routeren er koblet til et webspeedmodem og for at have "sikker" kontakt til
nettet,
har jeg stadig USB kontakt til modemmet.
Hvad kan der være galt?
Jeg har installeret wireless PC card (i min Dell bærbar).

Mvh Ole

Fra : morten

Dato : 17-01-04 23:39

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg stadig USB kontakt til modemmet.
> Hvad kan der være galt?
> Jeg har installeret wireless PC card (i min Dell bærbar).

Hvilke ip og subnet har din pc

Morten

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-01-04 00:11

> Hvilke ip og subnet har din pc
>
> Morten
>
> Hvor ser jeg det?

Ole

Fra : morten

Dato : 18-01-04 00:14

> Ole

hvid det er windows 98 går du i kør og skriver winipcfg.
og i windows 2000/xp går du i kør og skriver cmd og trykker enter. der
skriver du ipconfig/all og trykker enter

så kan du se din ip adresse

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-01-04 01:11

"morten" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i windows 2000/xp går du i kør og skriver cmd og trykker enter. der
> skriver du ipconfig/all og trykker enter

Netværksbro: 192.168.0.1
Lanforbindelse: 80.167.66.127
Undernetmaske: 255.255.255.0

Er det mon disse tal du spørge til?

Ole

Fra : morten

Dato : 18-01-04 01:15

> Netværksbro: 192.168.0.1
> Lanforbindelse: 80.167.66.127
> Undernetmaske: 255.255.255.0
>
> Er det mon disse tal du spørge til?
>
> Ole

ja ret til 192.168.1.2 og undernetmaske 255.255.255.0

Fra : Soren Rathje

Dato : 18-01-04 02:14

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> wrote in message

> Netværksbro: 192.168.0.1
> Lanforbindelse: 80.167.66.127
> Undernetmaske: 255.255.255.0
>
> Er det mon disse tal du spørge til?
>
> Ole

Topcom WBR 611 benytter standard 192.168.1.1 til intern adresse på
routeren, klienter tildeles adresser fra 192.168.1.100 til 192.168.1.199
fra DHCP.

Jeg vil foreslå du kun har tilsluttet din laptop med et LAN kabel til
routeren når du sætter routeren op, så er du sikker på at få en (for
routeren) gyldig adresse.

Fejlen du får har sikkert noget med din USB forbindelse at gøre,
192.168.1.1 eksisterer ikke på Internettet da det er en RFC 1918
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1918.html adresse.

-- Søren

Fra : morten

Dato : 18-01-04 00:22

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ole

eller ta' egenskaber for din forbindelse og sæt fastip ind 192.168.1.2
så se om det virker, du kan altid prøve at pinge din router.

Morten

Fra : jk

Dato : 17-01-04 23:43

Ole Thomsen wrote:
> Hej alle
> Under mit forsøg på at etablere trådløs webforbindelse er jeg
> [...]
hej ole
er du sikker på at din router skal bruge 192.168.1.1. og ikke 192.168.0.1 ?

--
mvh.
jk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-01-04 00:18

> hej ole
> er du sikker på at din router skal bruge 192.168.1.1. og ikke 192.168.0.1
?

> --
> mvh.
> jk
>
> 192.168.1.1. står både i installations-guiden til routeren (Topcom wbr
611)
og i en TDC-guide (PDF) fra nettet.
Addressen 192.168.0.1 har jeg set på en aktiveret netværksbro i mine
netværksforbindelser,
hvis det siger dig noget?

mvh
Ole