Tegn for copyright, hvordan?
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-04 21:14

Det er måske ikke så Mac-orienteret det her, men her er så mange
grafikere. Hvordan sætter man det lille C i en ring, der bruges for at
markere copyright, eller det lille R i en ring, der bruges for...
øøøhhh, er det registreret varemærke? Hvordan sættes de? Skal de være
hævede i forhold til resten af teksten? Skal de være formindskede?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-04 22:27

> [...]
> øøøhhh, er det registreret varemærke? Hvordan sættes de? Skal de være
> hævede i forhold til resten af teksten? Skal de være formindskede?

Tegnpalet.......(men det er UniCode)
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-04 22:10

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Tegnpalet.......(men det er UniCode)

Tak for svaret, men jeg ved godt, hvor jeg finder dem. Måske fik jeg
ikke formuleret mit spørgsmål så tydeligt. Når man sætter tegnene ind
fra tegnpalet, så er de i samme størrelse som skriften og på samme
linie. Jeg har set, at det også står sådan på mange hjemmesider. Men jeg
synes, at man traditionelt har hævet tegnene og gjort dem mindre. Jeg
ville derfor gerne vide, om jeg har ret i det, og hvor små tegnene skal
være.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-04 23:37

> [...]
> synes, at man traditionelt har hævet tegnene og gjort dem mindre. Jeg
> ville derfor gerne vide, om jeg har ret i det, og hvor små tegnene skal

Nåååeeh.......Ja, det har du da ret i.......de mærker er så godt som
altid hævet et niveau - desværre Henrik......har haft for lang en lørdag
til at tænke mig om..*GG*
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-01-04 22:28

Hej Henrik
Her har du de tre brugte til den slags

® = ALT+r
™ = ALT+6
© = ALT+g

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-04 00:45

> Hej Henrik
> Her har du de tre brugte til den slags
>
> ® = ALT+r
> â„¢ = ALT+6
> © = ALT+g

Tak for det. Det er nogle dejligt hurtige genveje. Jeg kunne ikke lige
finde dem, så jeg måtte ind i tegnpalet og klikke mig frem til dem. Det
er jo lidt bøvlet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 01:09

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej Henrik
> Her har du de tre brugte til den slags
>
> ® = ALT+r
> ™ = ALT+6
> © = ALT+g
>
> mvh. Erik Richard

Det virker og så er de allerede hævede® og i den rigtige størrelse©, men
virker de også i newsgroups ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-04 03:20

Hej Henrik

Henrik Lindskou wrote:

> Det virker og så er de allerede hævede® og i den rigtige størrelse©,

De er hævede ja, men har samme str. som selve skrifttypen - ihvertfald
med de skrifttyper, jeg har prøvet det med. Men i TB programmer står de
korrekte

> men virker de også i newsgroups ?

Tilsyneladende ikke...

mhv. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 05:55

> [...]
>

> De er hævede ja, men har samme str. som selve skrifttypen - ihvertfald
> med de skrifttyper, jeg har prøvet det med. Men i TB programmer står de

de både hævede og korekt størrelse her. Ligeledes ses de på usenet.

OS 10.3.2. Mozilla Thunderbird 0.4

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-04 17:05

Hej Henrik

OK, så må det være pga. de skrifttyper, jeg bruger - Arial til
skærmskrift og Andale til outgoing... (Mozilla 1.2.1Classic)

mvh. Erik Rihcard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-01-04 11:47

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> de både hævede og korekt størrelse her. Ligeledes ses de på usenet.

Det afhænger 99% af hvilken skrifttype læseren bruger. Samt hvor smart
skrift-rendering han/hun bruger.

Måske vi alle sammen skulle poste et skærmbillede af hvorledes vores
respsektive nyhedslæsere viser tegnene?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-01-04 14:01

In dk.edb.mac, tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net wrote:

> Måske vi alle sammen skulle poste et skærmbillede af hvorledes vores
> respsektive nyhedslæsere viser tegnene?

God idé.

Således ser det ud i tin 1.6.2:

   <http://itu.dk/people/jcv/usenet/tegn.png>

BOFH-excuse: Arcserve crashed the server again.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 17-01-04 22:57

In article <1g7q5ix.ld4qytbuzl1dN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> øøøhhh, er det registreret varemærke? Hvordan sættes de? Skal de være
> hævede i forhold til resten af teksten? Skal de være formindskede?

Skal være hævet og formindsket - ca. halv størrelse

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-04 00:45

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Skal være hævet og formindsket - ca. halv størrelse

Tænkte det nok. Men ligefrem halv størrelse? Det er godt nok småt.
Skriver jeg i 12 punkter, skal de så helt ned i 6? Så bliver de bare til
en lille firkant på min skærm, med mindre jeg zoomer dokumentet lidt op.
--
Henrik Münster
Esbjerg