Hvordan "lock'er" man frameborders?
Fra : Jeff Risborg Hansen

Dato : 17-01-04 20:00

Jeg har i løbet af de sidste 2 uger gennemført html-tutorial'en
og har så småt også fået opbygget min egen hjemmeside med frames.
Der er bare én ting man ikke lærte i tutorial'en og det er at
låse sine frame borders, sådan så man ikke kan hive dem op og ned
og frem og tilbage når man kigger på min hjemmeside! Hvordan ser
scriptet ud til det og hvor skal det placeres?

PS. Findes der også et script der sørger for at man kan sætte en
"grænse" for, hvor langt ned det skal være muligt at skrive i
sine frames, hvis man f.eks vil ungå at scroll-baren kommer frem
på siden og man ikke bare kan skrive i uendelighed?

Håber nogen kan hjælpe mig med disse 2 ting!

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-04 21:22

"Jeff Risborg Hansen" <jsrh@mail.dk> skrev

> [...]
> og frem og tilbage når man kigger på min hjemmeside! Hvordan ser
> scriptet ud til det og hvor skal det placeres?

<frame name="menu" src="menu.htm" noresize scrolling="no">

> [...]
> sine frames, hvis man f.eks vil ungå at scroll-baren kommer frem
> på siden og man ikke bare kan skrive i uendelighed?

Nej. det er det i rammen indlæste dokument, der afgør det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jeff Risborg Hansen

Dato : 17-01-04 23:11