Jens Andersen - måske !
Fra : Jens Eg

Dato : 17-01-04 15:53

Hej Arne Feldborg
Ja, jeg havde skrevet mail til dig forleden dag, men pludselig var hele
meddelelsen VÆK, og når du ser det nedenfor, forstår du jo nok, at så "gad"
jeg ikke at skrive det sådan lige igen. Men her er så mine optegnelsr, som
måske kan skabe "link" til ham du søger.
Alt sammen fra min afskrift af Grindsted kirkebog, afskrevet i 1955 (se
tidligere mail om omfang)
Håber det er rette forbindelse. Hører da gerne om det var "noget".
Jeg starter med DÅB, og beg. i 1749 til 1769, med alle, der måske matcher:
25.2.1753 Niels, søn af Andersen Jensen Dal, faddere: Dorthe Christine
bar, Claus Nielsen, lille Niels Hansen, Jens Baggesgaard, Thomas Plauborg,
Maren Baggis, Maren Synderby.

1.9.1754 Niels, søn af Anders Dall. faddere: Degnens kone bar, Niels
Nielsen, Thomas Nielsen, Søren Jørgensen,Chr. Borre, Poul Hansens hustru Ls
Thomsens hustru.

7.12.,1755 Jens, søn af Anders Dall, Faddere: jomfrue Margretha Borchmann
bar, , Mads Dal, Peder Christoffer, Povel Hansen, Niels Nielsen, Johanne
Marie og Maren Lasdatter.

14.11.1756 Jens, søn af Anders Jensen tømmermand, faddere: Jomfrue
Heering bar, Jns Nielsen, Hans Christensen, Chr. Bertelsen, Niels Pedersen
Loft, Margretha Brochmann, Maren Christensdatter af Synderby.

12.8.1759 Bodel Marie, dtter af Anders Jensen,, i Dal. faddere: Dorthe
Heering, Niels Madsen, Povel Hansen, Jacob Borre, Jens Baggisgard, Maren
Plauborg, Maren Jenskone i Dal.

14.10.1759 Kirsten Marie, dtter af Anders tømmersvnd i Syndrby. faddere:
Johanne Christensdatter af Synderbye bar, Jørgen Moivig, Hans Moivig,
Thomas Christensen, Hane Skræder af Nollund, Mette Marie afGrindsted.

6.1.1762 Thomas, søn af Anders Jensen i Dal. Faddere: jomfru Heering
bar, Jørgen Ancher, Niels Hnsen, Thomas Christensen, Mette Marie, Margrthe
Nielsdatter, Ole Kirstine.

6.1. 1764 Anna, datter af Anders Dal faddere.: Dorthe Heering bar.
Niels Hansen i Dal, Ib Nielsen Chr. Baggesgaard, Christopher Dal, Anna
Margrethe Nielsdatter , Karen Christensdattr.

11.5.1766 Ckaus, søn af Anders Jenen i Dall. Faddere: jomfru Heering
bar, Niels Utoft, Niels Madsen Dal, Anders Dunslund, Else Anersdtter,
Kirsten Pedersdatter af HOUEN,
(opl. MOIVIG = MODVIG. Dunslund= Donslund)

TROLOVEDE
18.5.1752 Anders Jensen Baggisgaard og Maren Nielsdatter Kaarup i Dal.
(Kaarup ? ukendt?)
er viet 25, 6 1752

8.8.1755 Anders Jensen af Hallundbæk og Appelone Jensdatter af Synderby.
er viet 26.10 1755

BEGRAVEDE
12.8.1753 Anders Jensens søn af Dal, Niels, opprimeret 4 mdr. 14 dage.

16.12.1754 Anders Jensens søn af Dal, 13 uger 2 dage.

2.12.1755 Anders Jensens dødfødte datter i Synderbye.

9.6.1758 Anders Jensens dødfødte pigebarn

6.3.1765 Anders Jensens søn Thomas i Dal , 2 år 8 uger 2 dage.

Det var fra mine optegnelser, håber det kan matche.
mvh
Jens Eg