"Siden vises ikke"-side!
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 21-04-01 14:07

Hvordan gør man sådan at der kommer en side op, hvis et link f.eks. ikke
virker?

Eks.:

Man klikker på et link på min side. Der er ikke nogen fil ved det filnavn
linket refferede til... Så kommer der en side op, der f.eks. kunne sige:
"Fejl 404, der er ikke nogen side ved det navn!"

Please hjælp mig!

Kenneth Brøgger

Fra : Ghashûl

Dato : 21-04-01 20:59

On Sat, 21 Apr 2001 15:06:33 +0200, "Kenneth Brøgger"
<broegger@private.dk> wrote:

> [...]
>linket refferede til... Så kommer der en side op, der f.eks. kunne sige:
>"Fejl 404, der er ikke nogen side ved det navn!"

Kommer an på din server.
På en Apache server vil du normalt kunne styre det med .htaccess filen.

Lav en fil der hedder .htaccess og indtast følgende:
ErrorDocument 404 /fejl404.html

og upload den sammen med en fil der hedder fejl404.html

Prøv at fremkalde en 404 fejl og se hvad der sker.
Hvis det virker, tillykke, ellers må du prøve noget andet.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears