Underligt problem, eller??
Fra : Lars

Dato : 17-01-04 15:19

Haves: 2 stk bærbare PCere, med identiske Skyr@cer 3044 PCMCIA kort og
identiske Win XP Pro installationer - bortset fra at den ene er Dansk og den
anden Engelsk.

På den ene PC prøvede jeg at opdatere netkortets drivere, og automatisk
opdatering fandt drivere til ACX100 fra TI, som jeg installerede, og det
funker bare.

Den anden PC kan ikke finde nogle nyere drivere end dem der er installeret -
som er de samme som dem der var på den første PC FØR opdateringen.

Nogen der har et bud på hvad der er galt?

På forhånd tak.

Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-04 16:05

On Sat, 17 Jan 2004 15:18:45 +0100, "Lars"
<arthurdent44@hotmail.com> wrote:

> Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Når du siger "Automatisk Opdatering", mener du så "Windows
Update"? (Jeg kører engelsk Windows, så jeg ved ikke, hvordan det
er oversat).

Windows Update begrænser de opdateringer, brugeren præsenteres
for, til dem der matcher brugerens aktuelle sprog. Derfor ser du
ikke en driver-opdatering, der formentlig er på engelsk.

Man kan 'snyde' Windows Update til at vise andre opdateringer end
dem for det aktuelle sprog ved at justere browser-sprog i Tools |
Options | Languages.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars

Dato : 17-01-04 17:18

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Når du siger "Automatisk Opdatering", mener du så "Windows
> Update"? (Jeg kører engelsk Windows, så jeg ved ikke, hvordan det
> er oversat).

Nej jeg mener faktisk "update driver" under properties på driveren.

Men jeg vil lige prøve at ændre browser sproget, og så prøve igen
alligevel - man ved jo aldrig med Windows

/Lars

Fra : Lars

Dato : 17-01-04 20:23

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
>
> Men jeg vil lige prøve at ændre browser sproget, og så prøve igen
> alligevel - man ved jo aldrig med Windows

Nej det hjalp ikke, men det havde jeg nu egentlig heller ikke regnet med.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-04 23:14

On Sat, 17 Jan 2004 17:18:28 +0100, "Lars"
<arthurdent44@hotmail.com> wrote:

> Nej jeg mener faktisk "update driver" under properties på driveren.

Lad være med det. De drivere, Microsoft stiller til rådighed, er
typisk ringere end dem, man kan finde hos producenten selv. (Og
det gælder i øvrigt både "Update Driver" og Windows Update, der
basalt set er det samme.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars

Dato : 18-01-04 08:57

> [...]
> typisk ringere end dem, man kan finde hos producenten selv. (Og
> det gælder i øvrigt både "Update Driver" og Windows Update, der

Det er nu ikke tilfældet her. Den PC der har producentens nyeste version af
drivere har mærkbart dårligere signalforbindelse og mister ofte forbindelsen
"spontant" - selv om PCen står på samme sted.

Den der er opdateret med "uoriginale" drivere havde de samme problemer,
indtil driverne blev opdateret. Nu er problemerne væk, og det er derfor jeg
gerne vil have opdateret den anden PC også.

/Lars