PC kan ikke se hinanden
Fra : Brian Christensen

Dato : 17-01-04 14:01

Hej med jer!

Jeg har 5 stk. computere.

Min med xp - den kan se alle computere og hente filer fra alle de andre.
2 med 98 og 2 med ME, men ingen af dem kan se de andre.

Interenettet som deles ud via en router og virker fint på alle pc'ere, og
jeg kan fra alle pc'ere pinge alle.

Har i nogle ideer? - Arbejdsgruppenavnet er det samme.

Når jeg klikker på andre computere og hele netværket, står de og søger i
lang tid, og giver fejl.

Brian

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 17-01-04 14:28

Hej

Prøv at se på denne side

http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm

Ved hjælp af den har jeg fået løst mine problemer

Preben Kristensen

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-01-04 21:59

> [...]
>
> Har i nogle ideer? - Arbejdsgruppenavnet er det samme.
>
> Når jeg klikker på andre computere og hele netværket, står de og søger i

Efter at have rodet med det i et par timer, lod jeg det ligge.

Senere på aftenen ville jeg lige prøve igen, og nu virkede alt som det
skulle - alle pc'ere kunne se hinanden og hinandens shares, og overføre
filer m.v. - uden at jeg havde ændret noget som helst.

Idag har jeg så tændt pc'erne igen, og præsic samme problem som før - xp
maskinen kan se de andre, men ingen af de andre kan se hinanden eller xp
maskinen. Og forbindelsen fra xp maskinen til de andre er utrolig langsom.
Hastigheden var fin da det kørte i går aftes.

Nogle ideer?

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 13:57

On Mon, 19 Jan 2004 21:58:55 +0100, "Brian Christensen"
<brianc@fjerndetteesenet.dk> wrote:

>Nogle ideer?

Du siger de ikke kan "se" hindanden. Mener du under Andre Computere,
for uden central browse master (server) synes jeg tit der kan gå timer
før de forskellige computere kan "se" hinanden ad den vej (dvs. på
computernavnet).

Men hvorfor ikke bruge IP-adresserne på PC'erne istedet? Så er du ikke
afhængig af om Windows har fanget de andre maskiner. Eks. kan du bare
åbne Start->Kør og skrive \\10.0.0.2\sharenavn, så har du kontakt med
det samme.

0:) JG