Pro@ ADSL / 5711 / 3COM firewall
Fra : Frans Meyer

Dato : 21-04-01 13:25

Hej!

TDC Pro@ ADSL - med 8 IP'er.
Egen Efficient 5711 router.
3COM OfficeConnect Internet Firewall DMZ 3C16771 med VPN add-on.

Vil gerne lade så meget som muligt ské i 3COM'en - regler, filter, og NAT.
Er det muligt?

3COM'en skal bruge en "WAN Router Address" - hvad skriver jeg dér?

På forhånd tak!

mvh
Frans

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 26-04-01 21:24

Ja

Du skal bruge en af de 8 ip adresser således at det subnet ligger mellem wan
porten og din 5711 router.
DGW på 3Com FW er ip adressen på 5711
Når du sætter FW'en til at benytte nat, skal du benytte et privat net på LAN
siden,
du kan f.eks benytte 192.168.1.0, giv f.eks lan porten 192.168.1.1

MVH

Erik Varn Semey