Skærme
Fijala 3554
Samsung 193T - aspect ratio - kan den ændr~
Fra : Jan Holst Jensen

Dato : 17-01-04 17:27

Hej alle.

Jeg har lige fået en Samsung SyncMaster 193T hjem i stuen. Dejlig skærm!
Jeg bruger den både til min hjemmepc og til at se fjernsyn over vha. en
ekstern TV-tuner med VGA-udgang (AverTV). Eneste lille problem er at
TV-tuneren kun kan give 640x480, 800x600 eller 1024x768 ud, mao. kun
aspect ratio 1:1.33, og da skærmen har aspect ratio 1:1.25 bliver folk
en anelse lange i hovederne :-/.

Lige meget hvad jeg stiller i skærmens menu, bliver et 1024x768-signal
konverteret til et fuld-højde 1280x1024 billede. Jeg kan flytte billedet
op og ned og med "Image lock" kan jeg såmænd også gøre det smallere
eller bredere, men ikke højere eller lavere. Er der nogen der kender en
måde at lave det om på eller må jeg bare leve med det ?

Mvh

-- Jan Holst Jensen

Fra : Tboom \(2720\)

Dato : 18-01-04 14:22

Hej Jan

Kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men vil meget gerne vide
hvordan skærmen er til spil, hvis du evt. har prøvet det.

Thomas