bundkort problem??
Fra : Carsten Gall

Dato : 17-01-04 18:04

Jeg skriver dette indlæg for en kollega, som pludseligt har fået et problem
med sin computer, og som ikke ved hvor
han skal starte og slutte med fejlfindingen.

Han har en maskine med et K7s5a-pro bundkort, AMD 2400+ 256 mb ram og et
Creative GF4 MX64 grafikkort.
Styresystemet er XP Pro

I går virkede han computer helt som den skulle, men idag er den blevet
ulidelig langsom, det tager op mod 15 minuter at
åbne et program, kan det være bundkortet som gør knuder eller???

Når vi nu har proppen af, så et lille tillægsspørgsmål, godt nok lidt OT,
men han spørger også om hvordan sletter man en
partionering med XP Pro?? Han bliver bedt om at skrive et password, men det
password får han ikke under installationen.

Han vil blive meget glad hvis en eller anden kan løse hans problem.

Carsten

Fra : Nørd

Dato : 18-01-04 02:29

> [...]
> password får han ikke under installationen.
>
> Han vil blive meget glad hvis en eller anden kan løse hans problem.

Hej Hej...

Hvis partionen er Fat32 så brug Fdisk fra en Windows98 Boot-disk.

Hvid partionen er NTFS så brug det lille tools Delpart, som
kan downloades på nedenstående link.

http://www.russelltexas.com/delpart.htm

Hilsen Poul Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-01-04 10:13

"Nørd" <Nørd@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis partionen er Fat32 så brug Fdisk fra en Windows98 Boot-disk.
>
> Hvid partionen er NTFS så brug det lille tools Delpart, som

Det bliver han nok glad for, Takker!

Carsten

Fra : Sander

Dato : 18-01-04 11:54

F-disk er yt, til winxp, du sletter alt med det lille
program, så du kan ligeså godt boote med winxp
cd'en og så ordne sagerne derfra, det er meget nemmere.

Husk først en backup, men hvis du ikke skal ændre på
den partition du har windows installeret på tror jeg faktisk
at du kan slette og oprette partitioner på resten af disken
inde fra Diskmanager.
Start - kontrolpanel - administration - computeradministration
- diskhåndtering.

Fra : thomas

Dato : 18-01-04 18:25

"Carsten Gall" <xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> ulidelig langsom, det tager op mod 15 minuter at
> åbne et program, kan det være bundkortet som gør knuder eller???

tryk på start og så programmer/tilbehør/systemværktøjer og tryk så på
systemgendannelse og så tager du bare den dato hvor du ved den virked
perfekt

> [...]
det
> password får han ikke under installationen.

da han installeret windows kunne han skrive et pasword det er det den vil
have hvis der ikke er noget pasword på den skal du bare lade det felt være
tomt men hvis der er flere bruger på den så prøv og log ind som
systemadministrator eller administrator så skulle i kunne slette den partion
( højreklik administrer og så tryk på diskhåndtering

thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-01-04 22:01

"thomas" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tryk på start og så programmer/tilbehør/systemværktøjer og tryk så på
> systemgendannelse og så tager du bare den dato hvor du ved den virked
> perfekt

Jeg skal sige mange tak for hjælpen fra min kollega!
Han fik den til at køre igen, ved at bruge systemgendannelse.

Hvad det så er der har gjort at den pludselig blev så dårlig, ved han
ikke.

Carsten