Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Hvilket panel i Xerox XL775D
Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-01-04 22:08

Er der nogen her der kan fortælle mig hvilket panel der sidder i en Xerox
XL775D skærm?

Hvis i har links til reviews eller user comments om den vil jeg gerne have
dem.

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Storgaard

Dato : 19-01-04 11:30

Hej Flemming
Jeg har lige modtaget sådan en fætter i fredags, og jeg må sige at det
er den lækreste skærm jeg har set indtil videre. Billedet står ultra
skarpt, og så er designet på den jo også ok!
Det eneste jeg bokser lidt med er at den ikke vil acceptere en refresh
rate på 75Hz selv om det står i spec. - Den rapporterer kun 60Hz. Men
om det har nogen praktisk konsekvens kan jeg ikke lige gennemskue -
muligvis når den bliver brugt til at spille på.
Så vidt jeg ved er det MAG der producerer LCD panelet til den.

/henrik

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 20-01-04 21:36

Henrik Storgaard wrote:

> [...]
> muligvis når den bliver brugt til at spille på.
> Så vidt jeg ved er det MAG der producerer LCD panelet til den.

Hvis du kører DVI, skal defaulter den til 60Hz. Refresh har ikke rigtigt
noget at sige på en LCD skærm. Det er noget, som kun er rellevant for
en CRT. LCD'en har jo responsetid, som groft sagt er det samme som
refresh på en CRT.

Fra : Henrik Storgaard

Dato : 22-01-04 10:52

Hej Søren
Så burde det jo ikke betyde noget at fps i et spil overstiger 60 pr.
sekund - men det gør det. Hvis fps'en kommer over 60, begynder
billedet at 'klippe', hvilket gør det meget uroligt at se på. Sætter
jeg Vsync til, er resultatet et klippestabilt billede, så ergo må det
opdatere ved 60Hz.

/henrik