Skærme
Fijala 3554
TFT erfaringer
Fra : Ole Carlsen

Dato : 21-04-01 13:46

Hej,
Efter at have hørt at man bør vælge TFT fremfor LCD vil jeg da gerne
have nogle mærke specifik erfaringer gerne med skærme i den lave pris
klasse og ca. 15".
--
Ole Carlsen
en periode odenseaner, nu westjy'e igen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-04-01 19:23

On Sat, 21 Apr 2001 14:46:14 +0200,
Ole Carlsen <ole@carlsen.nu> wrote:
>Hej,
>Efter at have hørt at man bør vælge TFT fremfor LCD vil jeg da gerne
>have nogle mærke specifik erfaringer gerne med skærme i den lave pris
>klasse og ca. 15".

LCD er vist langsommere til at opdatere. TFT er de-factor standarden
på bærbare. Min Dell Inspiron 8000 med 15" TFT 1400x1050 pixels styrer
for vildt.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Brian Andersen

Dato : 21-04-01 21:54

Hej

Jeg har haft en Samsung Syncmaster 570S TFT i omkring 1 måned og jeg må sige
at jeg er fuldt ud tilfreds. På trods af at skærmen kun koster omkring 6.000
kr. synes jeg den leverer et meget flot billede. Med hensyn til
opdateringshastigheden er det klart at det ikke er den perfekte skærm at
spille på, men jeg synes absolut det kan lade sig gøre. Så med mindre du er
spillefreak kan jeg absolut anbefale denne skærm.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-04-01 12:51

>mærke specifik erfaringer gerne med skærme i den lave pris
klasse og ca. 15".

Jeg er meget glad for min 15" NEC (1525M) der har indbygget usb hub og
højttalere.

Men jeg har hørt at viewsonic er de eneste der giver garanti mod døde pixels
(ved ikke om det gælder alle modeller).

Samsung har også en 15" med indbygget tv-tuner, som jeg har kigget på nogle
gange i "Giga-El-Bikse". Der har jeg også set en hel stribe af alle mulige
mærkelig mærker og umiddelbart er billedet godt på dem alle. Der er dog
store forskelle i design, hvor specielt ibm og sony skiller sig ud med nogle
lækre skærme. Jeg ville ikke være betænkelig med at købe en medion eller
anden lav pris skærm, hvis jeg kunne få lov at tjecke den for døde pixels
inden køb. Mangle producenter tillader relativt mange fejl, og det vil jo
være træls at få en skærm med en håndfuld fejl hvis den i kassen ved siden
af er fejlfri ...

Mvh
Anders Majland

Fra : Jan

Dato : 23-04-01 19:06

Hejsa har faktisk, sat min til salg, det er en Hyundai deluxescan, den kører
1024X768 ved hele 85 hz, frem for de 70-75 hz de fleste andre kører ved,
resultat, bedre billede for øjnene, har desuden meget klare farver og
skrift.

En demonstration kan godt arrangeres.

Og lige en lille note, havde først en samsung syncmaster men skiftede til
denne her, da alt står meget tydeligere der på, sælges nu pga overgang til
en 17" TFT :)

Så ja der er forskel på tft skærme.

Nypris ca 11000 for en tilsvarende, sælges for 4750 kr

mail: janimal@mail.trillegaarden.dk

har også usb tillslutninger på foden, samt højtalere.

Hygge

Fra : Jan

Dato : 23-04-01 19:08

glemte at sige at der ingen døde pixels er på skærmen.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-04-01 08:42

"Jan" <janimal@mail.trillegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> glemte at sige at der ingen døde pixels er på skærmen.
>
> Hygge

Det er der heller ikke på min NEC (efter ombytning da jeg ved en fejl først
havde modtaget en demo skærm uden manual mm (Faktisk den skærm som var
testet i januar i Alt om data)

Men mht bilige skærme så sælger www.conrad.com en Natcomp 15" til 999DM.
Selv med porto er det under 4000kr. Jeg så den i deres butik i Bielefeld i
sidste uge og den så ud til at være et godt køb (Den har også indbyggede
højttalere). Jeg handler vel en gang i kvartalet hos dem og går man ind på
deres engelsksprogede internationale side kan man betale med credit kort
(Det kan tyskerne ikke selv få lov til ....) og de har fast pris på porto
(vist ~15DM). Nummeret på den er 99 80 19-S2

/Anders Majland