Asus p2b bundkort og p3 800 Mhz virker ikk~
Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 16-01-04 16:57

Hej jeg har et problem,
jeg har følgende
Asus P2B 1.02 bundkort med biosv. 1011
og en celeron 300@450mhz
Jeg har nu købt en pentium 800Mhz kan køre 133mhz på bussen.
Var jeg lige hurtig nok ude eller kan det køre sammen, jeg kan ikke få det
til og køre.

Har i nogle råd på denne gamle sag

på forhånd tak jimmi

Fra : Peter Pan

Dato : 16-01-04 18:02

"Jimmi Jakobsen" <Jimmi_jakobsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har nu købt en pentium 800Mhz kan køre 133mhz på bussen.
> Var jeg lige hurtig nok ude eller kan det køre sammen, jeg kan ikke få det

Kan ikke lige huske revisionerne helt præcist på de P2B kort. Men mener at
du skal op på rev. 1.04 for at kortet kan levere lavere volt end 1,8 til
processoren. Det betyder at du i worst case skal over-volte din processor
fra 1.6-1,7 volt til 1,8 volt. Det burde processoren kunne klare hvis du har
kølingen iorden.
Du skal manuelt indstille den til 1,8 volt for at boote op. Har du
processoren som en Slot1, er der vidst et trik med at sætte tape på et par
pins i connectoren for cpu'en. Har du en Socket370 konverter/processor kan
du ofte indstille volten på konverteren. Computeren booter slet ikke op hvis
du ikke gør det.

Heller ikke alle revisioner af kortet kan køre 133 MHz på FSB'en. Mange kan
kun gå op til 112 MHz, således at du kommer til at clocke processoren til
6*112=672 istedet for 6*133=800.
Og husk at AGP hastigheden er et stykke over standard 66 MHz hvis du går
helt op til 133 MHz FSB. (AGP kører 2/3 af FSB, således 133 FSB=89 MHz AGP)

Bios mæssigt er der ingen problemmer hvis du har nyeste. Så kan du gå helt
op til Pentium3 / Celeron 1400 MHz.

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 16-01-04 20:36

On Fri, 16 Jan 2004 16:56:46 +0100, "Jimmi Jakobsen"
<Jimmi_jakobsen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har nu købt en pentium 800Mhz kan køre 133mhz på bussen.
>Var jeg lige hurtig nok ude eller kan det køre sammen, jeg kan ikke få det

Er den P3 med 6x multiplier eller 8x multiplier ?

Hvis du kører fsb133 med BX chipset, som P2B har, så overclockes agp
jo med 33 %, Det kan visse grafikkort klare, - eller man kan bruge et
pci grafikkort, især til indledende test. Man skal også checke i bios
at pci divider sættes til 1/4.

Det er endnu en grund til sort skærm, ud over 1.8 volt kravet.

hilsen

John

Fra : Leony

Dato : 18-01-04 20:35

In news:400809e2$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jimmi Jakobsen <Jimmi_jakobsen@yahoo.dk> typed:

> [...]
> Jeg har nu købt en pentium 800Mhz kan køre 133mhz på bussen.
> Var jeg lige hurtig nok ude eller kan det køre sammen, jeg kan ikke

På Asus' CPU-support side står at bundkort skal være PCB rev 1.12 for at
understøtte 800 MHz P3:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
om der er nogle tricks der kan løse problemet ved ejg desværre ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/