Skal vi skrotte fastnettet?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-01-04 16:42

Hejsa

Det er måske et lidt underligt spørgsmål, men jeg vil bare lige høre, om der
er nogle, der har nogle erfaringer og/eller gode ideer

Vi overvejer at skrotte vores fastnet telefon. Vi ringer ikke så meget, så
vi er lidt træt af at betale på 408 kr/kvartal i abonnement (favorit
aftale).

Top 8 numre, de sidste 9 måneder, er fordelt på følgende

220 min. til mobil = 307 kr.
730 min. til fastnet = 187 kr.
i alt 494 kr. + abonnement på 1224 kr. = 1718 kr.

Ud over top 8, har vi brugt 223 kr. på div. Disse skal selv følgelig også
regnes med, men det er bare lidt svært at sætte andre tal på her, da man
ikke ved om det er til fastnet/mobil eller om dagen/aftenen.

Ovenstående top 8 numre (+ nogle opkaldsafgifter og zone ab.) ville have
givet en regnning på 700-800 kr. med Mixit (med zone) eller cbb. Det sidste
forbrug på 223 kr. er lidt svært at vurdere, men jeg synes jo at forskellen
er så stor, at de da må kunne betale sig.

Er der nogle der har gjort sig samme overvejelser?

Er der andre muligheder jeg skal undersøge?

Ja, er det nogle der bare har lidt input?

mvh Frank,
som ind til videre regner med at afmelde fastnet på mandag.

Fra : David

Dato : 16-01-04 16:50

> som ind til videre regner med at afmelde fastnet på mandag.
Du kan jo evt starte med at få det sat i bero (tror nok det hedder hvilende
abonnement eller lign). Det koster ~30 kr pr mdr og så sparer du oprettelsen
på 950 hvis du fortryder eller finder ud af at du ikke sparer noget...

mvh

David

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-01-04 17:03

"David" <wormie@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
oprettelsen
> på 950 hvis du fortryder eller finder ud af at du ikke sparer noget...

Jeps, det havde jeg også selv tænkt på. Jeg troede bare, at det stadig
kostede noget at åbne det igen. Men nu har jeg lige slået det op, og det
koster 75 kr. at få den sat i bero, derefter 50 kr/md. og så er det gratis,
at få den åbnet igen.

mvh Frank

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-04 16:58

Frank K. Jensen skrev:

>Vi overvejer at skrotte vores fastnet telefon. Vi ringer ikke så meget, så
>vi er lidt træt af at betale på 408 kr/kvartal i abonnement (favorit
>aftale).

Bliver der ringet meget til jer? [*1]

>Ja, er det nogle der bare har lidt input?

Det er dyrt at ringe TIL en mobiltelefon. Det er umiddelbart den
eneste grund til, at jeg får fastnet i min nye lejlighed - jeg vil
godt have, at folk skal kunne ringe til mig uden at blive ruineret
(hyggesamtaler har det med at blive meget korte på mobil).

[*1] Rent faktisk kunne det være interesseant, hvis man på sin
telefonregning blev oplyst hvor mange (og hvor lange) indgående
telefonopkald der er blevet foretaget.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-01-04 17:09

> Bliver der ringet meget til jer? [*1]

Tja..... det ved jeg ikke rigtigt, lige så meget som vi ringer ud vel.

> [...]
> godt have, at folk skal kunne ringe til mig uden at blive ruineret
> (hyggesamtaler har det med at blive meget korte på mobil).

Ja, det var også den eneste grund til at vi ikke skiftede i sommers, da jeg
havde samme ide

Hmm.... hvorfor kan man ikke få en fastnet unden abonnement (eller med
billigt abonnement), og så bare betale f.eks. 0,50 kr/min...?

> [*1] Rent faktisk kunne det være interesseant, hvis man på sin
> telefonregning blev oplyst hvor mange (og hvor lange) indgående
> telefonopkald der er blevet foretaget.

Ja, det kunne være sjovt, men jeg kan da lige ringe til de 4 fastnet numre,
som vi har på top 8, og høre hvor meget de har ringet til os.

mvh Frank

Fra : Flemming

Dato : 16-01-04 18:05

Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40080ca1$0$27434$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Hmm.... hvorfor kan man ikke få en fastnet unden abonnement (eller med
> billigt abonnement), og så bare betale f.eks. 0,50 kr/min...?

Fordi der ikke er konkurrence på fastnet i DK ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-01-04 18:46

"Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:40080ca1$0$27434$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Fordi der ikke er konkurrence på fastnet i DK ?

Ja, det er noget skod!

mvh Frank

Fra : LER

Dato : 18-01-04 12:00

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4008064b$0$17600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

<snip>
> Top 8 numre, de sidste 9 måneder, er fordelt på følgende
>
> 220 min. til mobil = 307 kr.
> 730 min. til fastnet = 187 kr.
> i alt 494 kr. + abonnement på 1224 kr. = 1718 kr.

<snip>

og fra en anden del af tråden:

> Tja..... det ved jeg ikke rigtigt, lige så meget som vi ringer ud vel.

<snip>

Jeg ved ikke hvordan det er idag, men min erfaring fra da jeg skiftede til
ren mobil for ca. 5 år siden var at jeg pludselig "mistede" alle mine
venner.
DU kan spare ca 100kr pr. md (så vidt jeg kan regne ud), men hvis du regner
med hvad andre skal betale ekstra for at ringe til dig er der ikke økonomi i
at skifte til mobil.

Min fastnet-regning er noget mindre end din, men jeg kunne ikke drømme om at
sløjfe den. Du kan ting med den, som du ikke kan med mobilen efter min
mening..

-Og så er der sagen med ADSL, som selvfølgelig slår hovedet på sømmet.

Med venlig hilsen

LER

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 17:18

Jeg vil kun lige bidrage med mit forbrugsmønster:

Fastnet: Har jeg ikke haft siden 1999
Mobil: Telmore. Bruger ca. 125,- / måned alt i alt.
Adsl: Betalt af firmaet.

Den sidste er naturligvis ikke helt relevant, men jeg forsøger kun
at illustrere at der skal et stort forbrug til før fastnet kan
betale sig. Alene abonnementet koster jo kassen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-01-04 17:27

On Fri, 16 Jan 2004 16:42:03 +0100, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

>Er der nogle der har gjort sig samme overvejelser?

Ja, jeg har også.

>Er der andre muligheder jeg skal undersøge?

Jeg satte fastnet på hvilende abonnement. Det koster 150 kr./kvt., så jeg kan
finde ud af om det fungerer kun med mobil.

Der er gratis oplysning af det nye nr. i 3 måneder, hvis nogle rimger på det
gamle.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-01-04 17:30

On Fri, 16 Jan 2004 17:27:24 +0100, Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid>
wrote:

> [...]

Så glemte jeg lige: Hvad med internet. Jeg har Stofanet, så jeg klarer mig fint
uden fastnet nu.

Kurt Brixen

Fra : Lars \(5000\)

Dato : 16-01-04 19:18

> Så glemte jeg lige: Hvad med internet. Jeg har Stofanet, så jeg klarer mig
fint
> uden fastnet nu.

Jeg har også droppet min fastnet. Grunden til jeg havde min var 1) billigere
at ringe til, 2) kunne få ADSL...

Jeg har nu fået internet gennem Antenneforening, så nu fastnet telefonen
droppet... Ydermere, kan man jo bruge sin internet forbindelse som
telefon...
Jeg har familie i alle ender og kanter af DK , og det er bestemt ikke et
problem at tale via f.eks. messenger. Det virker fint og der er god lyd, og
så er det gratis... og så har jeg min mobil når jeg er på farten... S'følig
også hvis jeg skal snakke med folk der ikke har bredbånd

Held og lykke med valget ;)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-01-04 18:51

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
<kurt_brixen@invalid.invalid>

> Så glemte jeg lige: Hvad med internet. Jeg har Stofanet, så jeg klarer mig

Øh, det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har også stofa lige nu, men
overvejer en adsl, da det er billigere, hvis man vil have flatrate. Nu
finder jeg så ud af, at man hos tdc ikke kan få adsl uden en
fastnetlinie?!?! Ja, jeg fatter ingen ting.

mvh Frank

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-01-04 23:08

Hej

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

>Vi overvejer at skrotte vores fastnet telefon. Vi ringer ikke så meget, så
>vi er lidt træt af at betale på 408 kr/kvartal i abonnement.

Det samme hér. - Jo, der ringes en del, men stort set altid på/til/fra
mobiltelefonerne, og folk der ringer hertil ringer også næsten altid til
vores mobiltelefoner, også selv om de ved vi sidder herhjemme ved
fastnettelefonen. - Så i praksis benyttes den næsten ikke.

Faktisk havde jeg bestemt mig for at skrotte den til April hvor
nummerportering mellem fastnet og mobilnet, og omvendt, skulle ha' trådt
i kraft ((vil ikke af med mit fastnetnummer som jeg haft en
menneskealder, eller mere)) Men nu tyder det på at nummerporteringen
endnu engang bliver udsat, denne gang til år 2007

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Asboe

Dato : 17-01-04 09:10

Ole Rasmussen skrev i meddelelsen:
<7qng00pb02tu122jf4rkfa46ndskkud7m9@130.133.1.4>

> [...]
>menneskealder, eller mere)) Men nu tyder det på at nummerporteringen
>endnu engang bliver udsat, denne gang til år 2007

Hvor har du læst det?
--
Hilsen Asboe

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 09:24

> Hvor har du læst det?

Jeg læste en pressemeddelelse eller noget i den retning omkring det på
arbejde i går - kan lige undersøge kilden når jeg kommer på arbejde i dag.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-01-04 23:19

Hej

Asboe <asboe_fjernmig@get2net.dk> wrote:

> Men nu tyder det på at nummerporteringen endnu engang bliver udsat, denne gang til år 2007

>Hvor har du læst det?

Hm, kan faktisk ikke huske hvor jeg læste det (Læser uanede mængder af
den slags hver dag Men det gik på at teleselskabernes
brancheforening havde sendt en anmodning til IT &
Forskningsministeriet/Telestyrelsen om tilladelse til at få det udsat
endnu engang, og denne gang til April 2007.

Så det er altså ikke afklaret endnu, men kald mig mads, hvis ikke de får
lov

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-01-04 11:01

On Fri, 16 Jan 2004 23:07:51 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]
>menneskealder, eller mere)) Men nu tyder det på at nummerporteringen
>endnu engang bliver udsat, denne gang til år 2007

Det samme havde jeg tænkt mig. Jeg har hvilende abonnement på fastnet nu, og
ville flytte nummeret til april. Men hvis det er udsat kan jeg jo lige så godt
sige abonnementet op allerede nu.

Kurt Brixen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-01-04 18:53

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk havde jeg bestemt mig for at skrotte den til April hvor
> nummerportering mellem fastnet og mobilnet, og omvendt, skulle ha' trådt
> i kraft

Det vidste jeg slet ikke at der var tale om. Det bliver da forvirrende, hvis
man ikke ved om det er en mobil eller fastnet men ringer til.

> ((vil ikke af med mit fastnetnummer som jeg haft en
> menneskealder, eller mere))

Det problem har jeg heldigvis ikke. Mit mobilnummer er klart det letteste.

mvh Frank

Fra : MICHAEL

Dato : 18-01-04 00:37

Hvis vi alle skrotter fastnettet, så skal sygehusene hvis ansætte
flere medarbejdere for at hjælpe hjerneskadede patienter. Tror
personligt ikke det er sundt at tale i mobiltelefon i længere tid.

Fra : Nic

Dato : 18-01-04 00:54

> Hvis vi alle skrotter fastnettet, så skal sygehusene hvis ansætte
> flere medarbejdere for at hjælpe hjerneskadede patienter. Tror
> personligt ikke det er sundt at tale i mobiltelefon i længere tid.

Telefon er til beskeder imho. Ikke timerlange samtaler.

Desuden benytter jeg personligt headset over 50% af tiden.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-01-04 23:35

Nic skrev:

>Telefon er til beskeder imho. Ikke timerlange samtaler.

Hvad når kæresten bor i den anden ende af landet?

Jo, jeg bruger også primært telefonen til beskeder (hvis jeg ikke bare
skriver en SMS), men der forekommer dælme også "sludretimer".

Venligst,
Lasse Hedegaard