Samsung E700 + Infrarød port...Problemer!
Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 16-01-04 16:36

Hej

Jeg har købt sådan en billet Irda usb tingest. Den installerede sig selv
under XP. Så har jeg til min Samsung E700 installeret EasyStudio Image
Editor. Men problemet er bare, at den ikke kan finde telefonen, eller
rettere sagt, telefon-ikonet står ikke som aktivt. Den infrarøde forbindelse
som jeg opretter mellem port og telefon går død efter 20 sec. eller noget i
den stil.

Hvad gør jeg forkert? Eller hvad skal jeg gøre??

Trine

Fra : Charlie Christoffers~

Dato : 16-01-04 19:13

Du er ikke den eneste. Mange har problemer med IR forbindelse mellem XP og
E700. Det skulle eftersigende ikke virke ordenligt. Derimod skulle det virke
i Win 98SE og Win 2000. Samsung er klar over fejlen og vi kan jo kun håbe,
at den bliver rettet i en ny firmware-version.

/Charlie

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 16-01-04 21:09

"Charlie Christoffersen" <charlie@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Win 98SE og Win 2000. Samsung er klar over fejlen og vi kan jo kun håbe,
> at den bliver rettet i en ny firmware-version.

Yeah. Det havde jeg godt nok hørt. Men jeg havde også problemer for over et
års tid siden da jeg havde en 6610. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvor det
var jeg pillede lidt, for at få forbindelsen mellem Irda-port og mobil
stabil. Der slukkede den også efter 10-20 sec. Jeg synes jeg kan huske ét
eller andet under Enhedshåndteringen på computeren, enten under Indrarøde
enheder, eller noget med COM1 eller 2 portene, en lille ''simpel'' ting der
skulle ændres. Men ja, den var sq nok så simpel, at jeg ikke kan huske den
nu. Øv!

Ved du det? Anyone else??

Pleace?

Trine

Fra : J.D.S.

Dato : 17-01-04 11:45

On Fri, 16 Jan 2004 21:09:05 +0100, "Miss007 \(home\)"
<misskat@fjern.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>skulle ændres. Men ja, den var sq nok så simpel, at jeg ikke kan huske den

Kontrolpanel - Trådløs Forbindelse - Fanebladet Overførsel af
billeder - Fjern hakket i "Brug en trådløs forbindelse til at overføre
billeder fra et digitalt kamera til computeren". Klik OK.

9 ud af 10 tilfælde er det den ene ting der skaber problemer mellem
IR og mobiltelefoner på XP.

Mvh

J.D.S.

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 17-01-04 12:29

> [...]
>billeder fra et digitalt kamera til computeren". Klik OK.

>9 ud af 10 tilfælde er det den ene ting der skaber problemer mellem

Dette sted er ikke krydset af
Jeg har prøvet med både en Nokia m. PC-suite og med min Samsung, ingen af
dem kan holde kontakten mellem mobil-IRda port konstant og stabil

Øv bøv. Skide surt. Havde ellers en masse billeder jeg gerne ville overføre
til min PC fra mobilen.

Trine

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 18-01-04 01:25

On Sat, 17 Jan 2004 12:28:43 +0100, "Miss007 \(home\)"
> [...]

>dem kan holde kontakten mellem mobil-IRda port konstant og stabil
>
>Øv bøv. Skide surt. Havde ellers en masse billeder jeg gerne ville overføre

Huskede du at tænde for mobilens IR-overførsel _først_ og easyStudio
_bagefter_ ?

KS

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 18-01-04 18:01

> Huskede du at tænde for mobilens IR-overførsel _først_ og easyStudio
> _bagefter_ ?

Ja, jeg tændte for infrarød på mobilen, placerede den foran Det infrarøde
øje, tændte derefter for Easy Studio. Så det er da vist sådan som det skal
være. Så mangler jeg bare én der kan det ''magiske ord'' så jeg kan få det
igang. Det burde jo virke. Ikke engang en Nokia kan holde ''liv'' i den USB
IRda sender der. Ca 15-20 sec, så afbrydes det.

Trine

Fra : blinde

Dato : 05-02-04 10:57

Jeg havde samme problem. Men fandt dette et sted på nettet:

Du skal aktivere ir forbindelse på telefonen inden du starter Easystudio
op.
Når forbindelsen er etableret, starter du Easystudie som du plejer. Så
skulle den gerne holde forbindelse indtil du flytter telefonen væk fra
IR modtageren.

Det virkede for mig, og man kan herefter uploade baggrunde + ringetoner
mv.
godt sted med ringetoner http://www.johnnyyu.com/polypoprock.htm

mvh
Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 05-02-04 21:05

> [...]
> IR modtageren.
>
> Det virkede for mig, og man kan herefter uploade baggrunde + ringetoner

Hejsa, nej jeg fik det aldrig til at virke. Jeg kan også huske, da jeg havde
en 7210 og en 6610, at der var et eller andet på computeren jeg skulle
ændre, for at der var en mere konstant forbindelse. Men det kan jeg ikke
finde nogen der kan hjælpe med. Så det indkøbte infrarøde port er lagt i
skuffen, jeg opgav efter 2 dages kamp.

Og tro mig, jeg har prøvet at starte den infrarøde på mobilen først,
hvorefter jeg starter programmet på PC'en bagefter. Ikke den store virkning,
Forbindelsen mellem infrarød port og mobil varer gennemsnitligt 20 sec, hvor
forbindelsen derefter mistes. Så jeg ved snart ikke hvad der er galt. Om det
er den lorte dims jeg købte hos mobilkabler der er noget bras eller hvad det
er der driller.

Trine

Fra : Jante

Dato : 06-02-04 05:49

> [...]
> er den lorte dims jeg købte hos mobilkabler der er noget bras eller hvad det

Dimsen er go' nok, men driveren stinker. Prøv at hente den opdaterede driver:
http://extranet.sigmatel.com/library/infrared/stir4200/STIR4200_126_08-19-02.zip
og husk at ændre hastigheden til 115200, det var løsningen for mig.

J.L

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 07-02-04 11:08

> [...]
..zip
> og husk at ændre hastigheden til 115200, det var løsningen for mig.

Rart at høre at dimsen er god nok. Jeg har installeret den driver du sendte
link til. Men i løbet at o,5 står der på mobilen, at Timeren er udløbet. Så
hvad der så er galt ved jeg ikke. Og aktiverer jeg infrarød på mobilen, og
ligger den til porten der, så der er kontakt imellem dem, så sker der det,
når jeg åbner programmet EasyStudio PIMS & File Manager, at den skriver:
"Kan ikke intialisere DAO/Jet db engine". Så et eller andet er der altså
galt.

Hvis det er noget på min computer der skal rettes eller noget, er jeg villig
til at give adgang til fjernsupport (WIN XP), hvis det skulle kunne løse
noget problemet.

Jeg har sat hastigheden til 115200.
I egenskaber er der flueben i: [Fanebladet Infrarød] Vis Ikon på
proceslinien, Afspil lyd..., Tillad andre at sende filer til computeren.
[Fanebladet Overførsel af billeder] ingen flueben. [Fanebladet Hardware] Der
er der en Hardware enhed der hedder USB IrDA Adapter. Egenskaber for denne:
Infrared Transceiver Type: Vishay 610E, Min. Turn-Around Time: 1.0 mS, Speed
Enable: 115200. [Strømstyring faneblad], Der er der flueben i Tilad
computeren at slukke denne enhed for at spare strøm.

Nogen der kan hjælpe...Plz?

Trine

Fra : Jante

Dato : 08-02-04 00:19

Damn! Jeg håbede ellers lige...

"Miss007 (home)" <misskat@fjern.tdcadsl.dk> skrev:

> [snip]
> når jeg åbner programmet EasyStudio PIMS & File Manager, at den skriver:
> "Kan ikke intialisere DAO/Jet db engine".

Det ser ud som et problem, der ikke har noget med Ir-dimsen at gøre.
Desværre kan jeg ikke hjælpe med en løsning - jeg bruger EasyGPRS
eller Samsung Phone Manager fra http://www.c100.kvalitne.cz/,
men om den kan bruges til din model, aner jeg ikke.

> Hvis det er noget på min computer der skal rettes eller noget, er jeg villig
> til at give adgang til fjernsupport (WIN XP), hvis det skulle kunne løse
> noget problemet.

Det er ikke noget, jeg umiddelbart tør tage ansvaret for - anyone else?

> [...]
> Enable: 115200. [Strømstyring faneblad], Der er der flueben i Tilad
> computeren at slukke denne enhed for at spare strøm.

Opsætning ser rigtig ud. Du kunne evt. prøve at sætte "Min. Turn-Around Time"
til 5.0 mS, og fjerne fluebenet i "Tilad computeren at slukke denne enhed for at
spare strøm", men jeg tror ikke, det er problemet (det ændrer intet hos mig).

J.L

Fra : bettejensen

Dato : 24-02-04 18:18

Hej Trine...

Nu ved jeg slet ik om den her besked går det rigtige sted hen, syns jeg
er lidt forvirret nu..
Jeg har lige købt mig en Samsung E700 og har downloadet EasyStudio...
Når jeg starter programmet får jeg den samme fejlmeddelelse som dig:

"Kan ikke intialisere DAO/Jet db engine"

Ville bare lige høre om du måske havde fået løsningen på problemet???

MVH
Jakob

http://www.kandu.dk/

Fra : Miss007 \(home\)

Dato : 28-02-04 00:10

> [...]
>
> "Kan ikke intialisere DAO/Jet db engine"
>
> Ville bare lige høre om du måske havde fået løsningen på problemet???

Nej jeg fik aldrig løst mit problem. Og ja, jeg har fundet ud af, at mange
har samme problemer. Hvad kan man sige...hehe. Der er ikke så meget at gøre,
end at undlade at kunne overføre billeder osv. Pyt med det. Det er bare
irriterende når nogen kan, så vil man også gerne selv være én af dem der
kan.

Hvad så med din mobil, mister den også den infrarøde forbindelse efter et
øjeblik?

God weekend!

PS! Sorry jeg ikke har set din besked tidligere.

Hilsen Trine

Fra : Divser

Dato : 08-03-04 21:10

"Miss007 \(home\)" skrev d. 28-02-04 00:10 dette indlæg :
> [...]
> øjeblik?
>
> God weekend!
>
> PS! Sorry jeg ikke har set din besked tidligere.

Hej Trine m.fl.

Jeg har også haft problemer med at få EasyStudio softwaren til at
fungere på XP - bl.a. fejlmeddelelsen "Kan ikke intialisere DAO/Jet db
engine". Årsagen var IKKE pc'en, men at softwaren fra www.samsung.com er
fejlbehæftet!!! Jeg downloadede den angiveligt samme software fra en
engelsk Samsung hjemmeside - og bingo! pludselig virkede det hele.
Desværre har jeg ikke længere linket, men hvis du har hentet EasyStudio
via www.samsung.com kan du evt. forsøge at finde og prøve med en "U.K."
version.

Held og lykke!
Stephen