Findes dette ?
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 16-01-04 15:23

Findes der

En USB-2 Converter/adaptor/hub hvad ved jeg, der kan sættes i et RJ45 stik
direkte i ens netværksrouter eller switch.
Så man kan kører sin USB printer eller ekstern disk direkte på netværket i
en USB hub

Er det noget der kan lade sig gøre ?

mvh Johnny Haugaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-04 15:32

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> [...]
> direkte i ens netværksrouter eller switch.
> Så man kan kører sin USB printer eller ekstern disk direkte på netværket i

Printeren kan godt lade sig gøre ved jeg.. Men tror nu ikke lige mna kan
sætte en disk til, uden at disken har et styresystem af en art.

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=37&prid=584

Til harddisk skal man nok have sådan noget her:
http://www.dlink.com/products/?pid=277

Fra : TS

Dato : 17-01-04 14:20

> Printeren kan godt lade sig gøre ved jeg.. Men tror nu ikke lige mna kan

Hejsa.
Det vil sige at du mener man kan sætte en USB --> (wireless)netadapter på
printeren?
Og så skulle man, som Jens skriver, oprette sin printer i Windows og få den
til at udskrive til et bestemt ip nummer?

DEt ville da være for fedt hvis man kunne. Man kan jo få en USB --> wireless
til ~300 kroner. Det er da noget billigere en en decideret printserver.

mvh TS

Fra : Jens

Dato : 18-01-04 12:22

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at du mener man kan sætte en USB --> (wireless)netadapter på
> printeren?

Næppe..., der er en driver til den usb=>wireless, som printeren ikke kan
fodres med, det skal være en netværksenhed, med printertilslutning, som kan
tilgåes fra en på nettet værende pc, uanset om printeren er tændt eller
slukket.

> [...]
wireless
> til ~300 kroner. Det er da noget billigere en en decideret printserver.

Man kan få routere med printserver indbygget til ca 700 kr.
En god router uden koster fra 500..

Mvh Jens

Fra : TS

Dato : 18-01-04 18:03

~300 kroner. Det er da noget billigere en en decideret printserver.

> Man kan få routere med printserver indbygget til ca 700 kr.
> En god router uden koster fra 500..

Hej
Der er jo bare det at jeg har en fornugtig router i forvejn - og to printere
der skal på netværket. Men man kan jo ikke få alt billigt. Den
netværksprinter jeg skulle buge (1 stk USB + 1 stk parallel) koster ~900
kroner.
Man kan desværre ikke få nogen med mere end en USB tilslutning.

/TS

Fra : Jens

Dato : 18-01-04 18:54

> [...]

> kroner.
> Man kan desværre ikke få nogen med mere end en USB tilslutning.

Du kan jo forsøge med en usbhub imellem printserver og printere, men jeg
tvivler lidt på det kan lykkes.
2 printservere er jo så løsningen i dit tilfælde.

Mvh Jensh

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-01-04 04:06

On Sun, 18 Jan 2004 18:02:36 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>kroner.
>Man kan desværre ikke få nogen med mere end en USB tilslutning.

Mon ikke - fx:
<url: http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=23220844>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TS

Dato : 19-01-04 10:05

> Mon ikke - fx:
> <url: http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=23220844>
>
> Good luck!

Tak!
Den ser da ikke så tosset ud
Som du kan se i en nyere tråd er der også andre muligheder.
Hint: ASUS WL-500G

/TS

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-04 16:03

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote:

>Er det noget der kan lade sig gøre ?

Netværk og printere er ikke helt enkelt...

Nogle (dyre) printere har indbygget netkort og kan sættes direkte til
netværket.

Alle andre printere må tilsluttes netværket via en printserver eller
computer. Egentlige printserverer er relativt dyre (fordi der ikke
sælges ret mange ?!) men efterhånden kan man få mange bredbåndsroutere
med indbygget printserver til en fornuftigt pris.

Men det er langt fra alle printere der fungere ordentligt på en
printserver - Specielt de billige windows printere vil slet ikke være
med til den leg.

<mlr>

Fra : Jens

Dato : 17-01-04 11:29

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i

> Men det er langt fra alle printere der fungere ordentligt på en
> printserver - Specielt de billige windows printere vil slet ikke være
> med til den leg.

Sludder, man skal bare installere "udskrift som Unix ville have gjort det",
og tilføje en IPprinter-port i windows.

Mvh Jens