Er det normal kørsel ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 10:00

Hej NG.

I går morges havde jeg et styk sygt barn, og var derfor hjemme. Dog kørte vi
min kæreste på arbejde nu muligheden var der.
I Århus, da vi (min datter og jeg) skulle hjem holdt vi i lyskrydset
Nordhavnsgade / Nørreport. Der kom 6 lastbiler (autotransportere med
anhængere) fyldt med nye Toyotaer. De kørte op ad Randersvej, og jeg tror
aldrig jeg har set så uforsvarlig og hasarderet kørsel af lastbiler. De
kørte tydeligvis om kap, og kørte 3 i indersporet, og 3 i overhalingssporet
og de bagerste kørte overfor rødt 2 gange op ad Randersvej.

De var fra firmaet http://www.autologic.dk/

Er det normalt at chaufførene der kører autotransporterne kører så
uansvarligt, eller var der nogle enkelte tåber jeg så ?
(Hvis du skal hente en fabriksny Toyota i Århus området så tjeck taget for
ridser, der er ikke meget plads mellem etagerne)

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Kristian

Dato : 16-01-04 11:08

> [...]
overhalingssporet
> og de bagerste kørte overfor rødt 2 gange op ad Randersvej.

Skriv til dem, og klag.....................det er ikke sikkert at det
hjælper, men du får da fortalt ledelsen, hvad du har set.

MVH

Kristian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-01-04 11:13

Kristian wrote:
> Der kom 6 lastbiler (autotransportere med

> overhalingssporet

> Skriv til dem, og klag.....................det er ikke sikkert at det
> hjælper, men du får da fortalt ledelsen, hvad du har set.

Skrive hellere til Toyota Danmark, de er da sikkert interesserede i at
høre historien.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 12:10

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Skrive hellere til Toyota Danmark, de er da sikkert interesserede i at
> høre historien.

Jeg skriver det samme til både Auto Logic (Dansk Auto Logik A/S) og til
Toyota Danmark. Så må vi se.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 12:43

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg skriver det samme til både Auto Logic (Dansk Auto Logik A/S) og til
> Toyota Danmark. Så må vi se.

Jeg har sendt følgende til Dansk Auto Logik:
Mit navn er Christian Andresen, og i går morges (d. 15. januar 2004) havde
jeg barnets første sygedag,
og var derfor hjemme. Dog kørte vi min kæreste på arbejde nu muligheden var
der.

Tidspunktet var d. 15. januar 2004 kl. ca. 8.00.
Hun arbejder i Århus, og blev sat af ved Nørreport. Jeg kører lige over og
ned mod havnen for at vende og køre hjem ad Randersvej. Vi holder i
lyskrydset Nordhavnsgade / Nørreport. Der kom 6 lastbiler (autotransportere
med
anhængere) fyldt med nye Toyotaer fra jeres firma. De er sikkert lige kommet
med en færge eller har hentet bilerne i nogle containere. De kørte op ad

De var med sikkerhed fra jeres firma http://www.autologic.dk/.

Er det normalt at chaufførene der kører autotransporterne kører så
uansvarligt, eller var der nogle enkelte tåber jeg så ?
Jeg noterede desværre ikke vognenes numre eller reg. nummer.

Jeg vil gøre opmærksom på at denne mail også er sendt til Toyota Danmark.

og sendt følgende til Toyota Danmark:
[...]

lyskrydset Nordhavnsgade / Nørreport. Der kom ca. 6 lastbiler
(autotransportere med
anhængere) fyldt med nye Toyotaer transporteret af firmaet Dansk Auto Logik
A/S. De er sikkert lige kommet fra at have hentet de nye biler fra toget,
eller med en færge eller har hentet bilerne i nogle containere. De kørte op
[...]

De var med sikkerhed fra firmaet http://www.autologic.dk/.

Er det normalt at Toyota finder sig i at deres biler transporteres på den
måde ?
Jeg noterede desværre ikke vognenes numre eller reg. nummer.

Jeg vil gøre opmærksom på at denne mail også er sendt til Dansk Auto Teknik
A/S.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-01-04 12:59

Christian B. Andresen wrote:
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Jeg har sendt følgende til Dansk Auto Logik:

Så kan de i hvert fald selv beslutte hvordan de vil forholde sig til
episoden.

Jeg tror hverken DAL eller TD er interesserede i at få indvolveret et
par lastvognstog fulde af nye biler i en ulykke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 13:10

> [...]
>
> Jeg tror hverken DAL eller TD er interesserede i at få indvolveret et
> par lastvognstog fulde af nye biler i en ulykke.

Næppe, men jeg hører sikkert ikke noget fra nogen af dem.
Men jeg vil da poste evt. svar.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-04 15:00

> Næppe, men jeg hører sikkert ikke noget fra nogen af dem.
> Men jeg vil da poste evt. svar.

Det ville ikke chokere mig særlig meget, hvis du hørte meget hurtigt fra
dem.
Hvis det er noget firmaer er kede af, så er det dårlig omtale.

De har det ikke som os andre:
Det er bedre at komme galt i byen, end slet ikke at komme i byen.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-04 14:27

Christian B. Andresen (nobody@domain.country) skrev følgende:

> Jeg vil gøre opmærksom på at denne mail også er sendt til Dansk Auto
> Teknik A/S.

^^^^
Ups.... :)

Ellers fint brev.

- Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 14:30

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> ^^^^
> Ups.... :)

, nå de forstår vel hensigten.

Fra : jacob

Dato : 16-01-04 11:13

Ja. SKIV da ENDELIG........ giv dem en email over din oplevelse..

Fra : Kristian

Dato : 16-01-04 15:11

> Ja. SKIV da ENDELIG........ giv dem en email over din oplevelse..

??????????????????????????????????

Kristian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-04 10:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Hej NG.

Så er der kommet positivt svar fra Toyota:
**************************************
Tak for din henvendelse.

Vi beklager meget den oplevelse du har været ude for. Det er bestemt ikke
noget vi bryder os om.

Vi vil selvfølgelig straks kontakte de ansvarlige hos Dansk Auto Logik for
at få sat en stopper for den slags hvilket vi ikke kan og vil acceptere.

Vi takker for din henvendelse.

Med venlig hilsen
Toyota Danmark A/S

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-01-04 22:18

On Mon, 19 Jan 2004 10:10:14 +0100, "Christian B. Andresen"
> [...]

>at få sat en stopper for den slags hvilket vi ikke kan og vil acceptere.

Tja, så har den sag vel også snart fået hvad den kan bære. Du kunne
måske rette henvendelse til Grønlands Hjemmestyre og Margrethe Auken,
for et par kloge ord.

Det er efterhånden gået op for mig, at du hader lastbiler, selv om jeg
aldrig helt er blevet klar over hvorfor.

Jeg forsvarer ikke det skete, men du bruger s'gu da dit halve liv på
det.

Bliv sur på håndværkerbilerne og mejetærskerne også, for så får du
slet ikke tid til at komme ud i den farlige trafik.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-01-04 07:55

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Bliv sur på håndværkerbilerne og mejetærskerne også, for så får du
> slet ikke tid til at komme ud i den farlige trafik.

Tag noget for dit sure humør Folmer!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-01-04 00:54

On Tue, 20 Jan 2004 07:54:38 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Tag noget for dit sure humør Folmer!
>
>--

Jeg er faktiskl ikke sur, men det er ret udbredt at give lastbilerne
og deres chauffører skylden for alting.

Når man så taler med de utilfredse, munder det hele som regel ud i, at
det er fordi vedkommende ikke har kunnet køre så stærkt som han
egentlig gerne ville, fordi der kørte en lastbil i vejen.

De sviner også meget når det regner.

Det er den slags argumentation der irriterer mig, og så vil jeg ikke
afvise at det lyder surt.

Tage noget for det?

Jeg har lige fået konstateret dobbeltsidig lungebetændelse, så lige nu
får jeg helt sikkert min part af hvad medicinal-industrien kan byde
på.

Jeg havde faktisk et hosteflip der indbragte mig 2 fibersprængninger.
Stik den.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 22-01-04 06:54

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Tage noget for det?
>
> Jeg har lige fået konstateret dobbeltsidig lungebetændelse, så lige nu
> får jeg helt sikkert min part af hvad medicinal-industrien kan byde
> på.

Hvis du havde været jyde, ville du nok have lagt noget andet i Robertos ord

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-01-04 08:46

On Thu, 22 Jan 2004 06:54:15 +0100, "Peter Weis"

>Hvis du havde været jyde, ville du nok have lagt noget andet i Robertos ord
>

>--

Jyde?

Næh du, det er meget bedre end det. A æ wændelbo.

Jeg kan bare ikke se hvad jeg skulle have misforstået? Roberto har jo
delvist ret. Humøret var ikke skidehøjt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 22-01-04 12:52

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Jyde?
> Næh du, det er meget bedre end det. A æ wændelbo.

Øv, det kan jeg ikke prale af ... mine aner er netop jyske.

> Jeg kan bare ikke se hvad jeg skulle have misforstået? Roberto har jo
> delvist ret. Humøret var ikke skidehøjt.

Når jyder tager noget for noget, så handler det ikke medicin for en
sygdom. Det handler om penge for en ydelse.

mvh
Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-01-04 12:54

Peter Weis wrote:

> Øv, det kan jeg ikke prale af ... mine aner er netop jyske.

> Når jyder tager noget for noget, så handler det ikke medicin for en
> sygdom. Det handler om penge for en ydelse.

Måske der skulle ha' stået: "ta' noget *imod* dit sure humør" :)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-01-04 09:16

Peter Weis wrote:

> Hvis du havde været jyde, ville du nok have lagt noget andet i Robertos ord

Forhåbentlig noget positivt da, jeg er ikke Jyde på trods af Jydekrog
og Yoda fra Varde så jeg skal ikke kunne sige noget om hvad det
'andet' skulle være ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-01-04 09:14

Folmer Rasmussen wrote:
> On Tue, 20 Jan 2004 07:54:38 +0100, Roberto Saldo

> Jeg er faktiskl ikke sur, men det er ret udbredt at give lastbilerne
> og deres chauffører skylden for alting.

Det er der sikkert noget om, men de er de store i trafikken og hvis en
enkelt kører lidt voldsomt lægger man meget mere mærker til det end
hvis det var en Kasserolla.

> [...]
>
> De sviner også meget når det regner.
>
> Det er den slags argumentation der irriterer mig, og så vil jeg ikke

Det var ment som 'du skal bare op med humøret' eller 'slap lige af'.

God bedring i hvert fald!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-04 08:35

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Tja, så har den sag vel også snart fået hvad den kan bære. Du kunne
> måske rette henvendelse til Grønlands Hjemmestyre og Margrethe Auken,
> for et par kloge ord.

God idé.

> Det er efterhånden gået op for mig, at du hader lastbiler, selv om jeg
> aldrig helt er blevet klar over hvorfor.

Måske denne oplevelse forklarer lidt af det ?

> Jeg forsvarer ikke det skete, men du bruger s'gu da dit halve liv på
> det.

Hvor lang tid tager det at sende et par mail og lave nogle indlæg ?

> Bliv sur på håndværkerbilerne og mejetærskerne også, for så får du
> slet ikke tid til at komme ud i den farlige trafik.

Du har helt ret i det med håndværkerbilerne, jeg føler mig ikke generet af
landbrugsmaskiner. De kører i kraft af deres hastighed pænt nok til mig.
Hvis du har problemer med mine indlæg er du velkommen til at blokere for
mine indlæg, men jeg vil stadig befinde mig ude i den farlige trafik.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-04 12:15

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Hej NG.

Så er der kommet svar fra Dansk Auto Logik:
**************************************
Jeg takker for Deres henvendelse.
Vi ser med stor alvor på en henvendelse som Deres, da vi altid er meget
opmærksom på de signaler vores lastbiler sender til andre trafikanter.
Jeg har talt med alle de chauffører som var med færgen fra Kalundborg til
Århus den 15. januar,
Den forklaring som jeg har fået af dem er enslydende.

Når færgen fra Kalundborg om morgen kommer til Århus, losser den omkring 40
lastvognstog 99 % af dem skal op ad Randersvej for at komme ud af byen,
dette giver et meget stort pres på lyskrydset ved baneoverskæringen, der er
i dette kryds 2 venstre svings baner op mod Randersvej disse benyttes af
såvel lastbiler som personvogne, det er derfor svært at for alle lastbiler
at komme ind i banen til højere lige efter krydset er passeret, dette giver
i nogle tilfælde to rækker af lastvogne op ad Nørreport.

Ud fra denne forklaring har jeg har herefter opfordret vores Chauffører til
at søge ind i kørebanen til højere så snart det er muligt, samt give
hinanden plads til dette, så vi er til mindst mulig ulempe for
Vores medtrafikanter.
Med hensyn til at kører over for rødt lys, har vores chauffører fået besked
på at det naturligvis er klart uacceptabelt fra vores side.

Jeg takker endnu en gang for Deres henvendelse, og håber at vores chauffører
fremover vil gøre deres til at trafikken gennem Århus foregår uden unødig
ulempe for andre trafikkanter.
Hvis De har spørgsmål til ovenstående er De naturligvis velkommen til at
henvende dem til mig.

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-01-04 20:35

> [...]

> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Hvilket minder mig om en historie, som jeg hørte/så/læste om en eller anden
der ville klage over noget, og fik et meget høfligt og belevent svar tilbage
fra firmaet, han klagede til.

Problemet var bare, at de havde glemt at fjerne det interne memo, som var
hæftet bagpå, hvor der stod "Giv idioten vores standard svar, så han holder
sin kæft"

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-04 08:27

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message

> [...]
>
> Problemet var bare, at de havde glemt at fjerne det interne memo, som var
> hæftet bagpå, hvor der stod "Giv idioten vores standard svar, så han

He he, det kan da godt være det er et standard svar jeg har fået, men det er
fint nok til mig

Fra : Jan Vennike

Dato : 20-01-04 21:01

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Men ellers: Godt initiativ.

En del bilister kører med hovedet under armen, men dem som sidder ovenpå 48
tons er nu lidt farligere end dem som sidder på 1 tons

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-04 08:10

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message

> Men ellers: Godt initiativ.

Mange tak.

> En del bilister kører med hovedet under armen, men dem som sidder ovenpå
48
> tons er nu lidt farligere end dem som sidder på 1 tons

Det er også min holdning.

Fra : wipo

Dato : 26-01-04 16:15

hej
har du kontaktet firmaet
det ville jeg gøre i sådan et tilfælde
mvh.wipo

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 17:54

wipo skrev:

> hej
> har du kontaktet firmaet

....dét har han...
Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-04 08:13

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> ...dét har han...

Ja, hvis din server har mistet indlægene, kan de findes på
groups.google.com:

http://makeashorterlink.com/?R2EC32337

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-01-04 10:00

Christian B. Andresen skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> Ja, hvis din server har mistet indlægene

....jeg har læst dem...
Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-04 11:29

> ...jeg har læst dem...

Undskyld, det skulle have været til "wipo"

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-01-04 11:38

Christian B. Andresen skrev:

> Undskyld, det skulle have været til "wipo"

....havde en stærk mistanke...
Hans