kør en EXE fil i stedet for at Downloade d~
Fra : Ronnie Dechlis

Dato : 16-01-04 04:52

Hej

Jeg er ved at lave en side med spil på.

Hvert spil er en EXE fil som man bare klikker på og så køre spildet på
siden.

NEJ.. det var sådan jeg havde tænkt mig at det skul virke.

Når man klikker på det link jeg har lavet så vil den Downloade den i stedet
for at køre spildet på siden.

Har FP 2000 på egen server med windows xp pro. hvor min side befinder sig

Hvordan laver man et link så spilet bliver kørt på siden i stedet for at den
kommer op med at den vil downloade ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-04 07:24

"Ronnie Dechlis" <Dechlis@pc.dk> skrev :

>Når man klikker på det link jeg har lavet så vil den Downloade den i stedet
>for at køre spildet på siden.

Og det kan heldigvis ikke laves anderledes med exefiler.

Tænk, hvad man så kunne lave af ulykker med hjemmeside, det kunne
være at jeg fandt på at smide en virus i filen eller en batfil
som slettede harddisken osv.
--
Knud

Fra : Ronnie Dechlis

Dato : 16-01-04 16:15

tror jeg er blevet miforstået lidt. jeg skal ikke ha uploadet nogen exe
filer nogen steder
jeg har min egen webserver hjemme hvor mine spil skal køre på når folk
besøger min side og de skal ikke uploade nået til mig eller nået
Mvh. Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-04 16:26

"Ronnie Dechlis" <Dechlis@pc.dk> skrev :

>jeg har min egen webserver hjemme hvor mine spil skal køre på når folk
>besøger min side og de skal ikke uploade nået til mig eller nået

Om det er på din egen server eller det er på en anden, hvor folk
har adgang til, gør ingen forskel.

Kunne du lave det på din egen server, så kunne du også gøre det
på en hvilken som helst anden.

Det er browseren, der ikke tillader at køre ekseverbare filer.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Ronnie Dechlis

Dato : 16-01-04 16:44

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>

> [...]

>på en hvilken som helst anden.

>Det er browseren, der ikke tillader at køre ekseverbare filer.

hmm ja det er sku nok bare mig.. er også meget ny i faget.
her den side hvor jeg har Downloadet de spil fra og kunne godt tænke mig at
gøre nognlunde det samme som den side kan...
http://www.miniclip.com/download.htm

men ku godt være at jeg skal gabe over lidt mindre ting en det ind til
vidre..
ellers tak for hjælpen
Knus
Fortsat god dag
mhv Ronnie

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-01-04 17:28

De bruger en Flash version på siden. Så du skal "bare" sætte dig ned
og lære Flash programmering. I løbet af et års tid eller så skulle du
nok være i stand til at lave sådanne simple spil selv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-04 17:29

"Ronnie Dechlis" <Dechlis@pc.dk> skrev :

>her den side hvor jeg har Downloadet de spil fra og kunne godt tænke mig at
>gøre nognlunde det samme som den side kan...
>http://www.miniclip.com/download.htm

De spil, der er der, er lavet i flash.

Hvor man så enten kan vælge at køre flashspillet på hjemmesiden
(og det er ikke en exefil, der bliver kørt, men swf).

Man kan så vælge at hente en exefil, hvor der er en player med.
--
Knud

Fra : Ronnie Dechlis

Dato : 16-01-04 18:41

"Knud Gert Ellentoft"
> [...]
> (og det er ikke en exefil, der bliver kørt, men swf).
>
> Man kan så vælge at hente en exefil, hvor der er en player med.
okay så blev jeg så meget kloger
tak skal du ha knud
mhv Ronnie