switch-reklame fra VUC
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-04 00:17

I går aftes hørte jeg pludselig en kendt melodi i fjernsynet, som min
kone så på, og kiggede derhen. Det var en fuldent kopi af Apples
switch-reklamer med melodi og det hele. Forskellen var bare, at den var
dansk og reklamerede for VUC (voksenuddannelsescentret eller sådan
noget). Det pudsige er, at der ikke er en kat, der aner det, her i
Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-04 06:16

> [...]
> dansk og reklamerede for VUC (voksenuddannelsescentret eller sådan
> noget). Det pudsige er, at der ikke er en kat, der aner det, her i

Så er det åbengart anden gang, de kører kampagnen, for Macmiljøet har
diskuteret det tidligere.....engang i det forgangne år.....

men rigtigt nok - jeg så den selv dengang - og den er faktisk
identisk.......*GGG*

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-04 22:46

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Så er det åbengart anden gang, de kører kampagnen, for Macmiljøet har
> diskuteret det tidligere.....engang i det forgangne år.....

Jeg sov nok den dag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-01-04 10:24

> Forskellen var bare, at den var
> dansk og reklamerede for VUC

Så den også for første gang for et par dage siden. Det var sgu' en lidt
morsom rip-off, lige ned til sidste replik:

"Mit navn er Inger Hansen og jeg er bedstemor."

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 24-01-04 23:32

Hejsa

Der er ikke nogen af jer, der har nedenstående på video?

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Så den også for første gang for et par dage siden. Det var sgu' en lidt
> morsom rip-off, lige ned til sidste replik:
>
> "Mit navn er Inger Hansen og jeg er bedstemor."

Øh, det er vel ikke særligt lovligt, hvad de der har gjort? Men måske
det virker som Applereklame også?

/Seb

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-04 09:38

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Der er ikke nogen af jer, der har nedenstående på video?

Desværre. Jeg fik kun set den sidst halvdel, da jeg tilfældigt kom ind i
stuen på det tidspunkt.

> Øh, det er vel ikke særligt lovligt, hvad de der har gjort? Men måske
> det virker som Applereklame også?

Det tvivler jeg på. Det er vist meget indforstået. Switch-reklamerne har
ikke kørt i Danmark. Min kone anede f.eks. ikke, at den mindede om en
Apple-reklame.
Om det er ulovligt, aner jeg ikke. Har man eneret på en idé i en
reklame? Der bliver da tit lavet parodier på reklamer. Der er endda
reklamer, der laver parodier på andre reklamer. Men som sagt aner jeg
ikke, hvordan reglerne er på det område.
--
Henrik Münster
Esbjerg