Prime Suspect: The Last Witness
Fra : J.O.H

Dato : 15-01-04 23:56

Hold da op! Jeg så lige på DR2 nyeste af prime suspect tvfilm-serien. Det er
virkelig synd den her Helen Mirren serie ikke er set som en biograf film.
Det er nok nogle af de bedste Tv-film jeg har set. Og denne her "The last
Witness" var helt oppe på toppen. Helen Mirren som Jane Tennison bliver ved
med at overraske mig. Det er simpelthen perfekt.
Jeg var nervøs om denne nye (der går et par år imellem) kunne leve op til de
andre. Den nervøsitet blev hurtigt fjernet efter en genial intro (mini
spoiler)
- Opstarten leder os hen til fundet af en død, ung kvinde. Derefter følger
titler - alt imens vi ser nærbilleder af en ubevæglig kvindekrop der
undersøges af hænder med gummihansker. Jeg tænkte; "jaja,.. den død kvinde
undersøges" - men nej, det er Tannison, der er til læge undersøgelse. "Do
you smoke?" "No". Næste klip står hun og ryger ud af vinduet og hælder
resten af cigaretterne ud af vinduet.

Cool stuff.

JOH

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-01-04 00:16

J.O.H wrote:

> [...]
> denne her "The last Witness" var helt oppe på toppen. Helen Mirren
> som Jane Tennison bliver ved med at overraske mig. Det er simpelthen

Totalt enig.

De briter kan det der med at lave krimi-serier. Misser man én kan man være
helt sikker på at være gået glip af noget, men Crime Suspect og de fire, der
er lavet, med John Hannah som Rebus er i en klasse for sig selv.

Mark