Tang til bremser
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 22:51

halløj

Nu har jeg ventet i 3 (TRE) måneder på at Biltema skulle få deres postordre
op og køre (de lovede i efteråret 2003). ¤"!¤%"¤ om ikke Biltema har flyttet
lanceringen til sommeren 2004.
Nå men hvor kan man så finde den her bremsetang til at trække fjedrend i
bakker ud med?
Var rimelig hooked på at købe den hos Biltema da jeg flere gang har fået
fingrene i klemme ved brug af en alm. polygriptang

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-01-04 23:03

Tom skrev:

> Var rimelig hooked på at købe den hos Biltema da jeg flere gang har
> fået fingrene i klemme ved brug af en alm. polygriptang

....dejarm!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 23:06

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> ...dejarm!

howhow, det er sgu da Ford som laver solidt kram

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-01-04 07:54

Tom wrote:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> howhow, det er sgu da Ford som laver solidt kram

Prøv lige at sige det igen uden at komme til at grine Mphh! :)

Du skal bare lave lidt flere armbøjninger.

Det kan selvf. ikke nægtes at nyt værktøj altid er godt.

Har du sådan en væg det hænger på med kroge og siluetter eller er du
til Raaco?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-04 10:45

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> howhow, det er sgu da Ford som laver solidt kram

I know

Nu får jeg jo nok en stor del af gruppen på nakken, men hvad?

Gå ud i et lavpris marked og køb en flad skruetrækker, model stor.
Når du er kommet hjem så griber du vinkelsliberen i den ene hånd,
og skruetrækkeren i den anden.
Du lader dernæst de to mødes, så skruetrækkeren får et solidt hak i snuden
(det der normalt skal proppes ned i kærven på skruen).
Nu har du erhvervet dig et stykke værktøj som ikke kan undværes,
når fjedrene skal af eller på bremsebakkerne.

Da jeg ved at de fleste i gruppen kun holder sig til dyrt kvalitetsværktøj,
så vil jeg ikke opfordre til at bruge det der er i huset i forvejen

Anyway, det virkede for mig.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (skiftet bakker, uden specialværktøjet)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-01-04 09:33

Tom wrote:
> [...]
> Biltema har flyttet lanceringen til sommeren 2004.
> Nå men hvor kan man så finde den her bremsetang til at trække

Sådan en tang burde du kunne købe i alle (velassorterede) værktøjsbutikker,
ellers kan de sikkert skaffe den hjem.
Jeg har selv en bremsefjeder tang, men jeg bruger den meget sjældent, da det
er meget hurtigere med en "skævbider"
På lidt større biler (varevogne og lastbiler) er den dog uundværlig, da
fjedrene her er meget strammere, men det kræver ofte også en meget større
tang, for at kunne åbne over bakken.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-01-04 20:29

> [...]
> Var rimelig hooked på at købe den hos Biltema da jeg flere gang har fået
> fingrene i klemme ved brug af en alm. polygriptang

Harald Nyborg har en. Varenummer 6282. Men den er dyr: 18,95 kr.

Istedet for en polygriptang er en skævbider bedre.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 22:06

> Harald Nyborg har en. Varenummer 6282. Men den er dyr: 18,95 kr.
>
> Istedet for en polygriptang er en skævbider bedre.

og fluks er den bestilt
TAK for det, det var lige den jeg skulle bruge.

På mondeo sidder fjedrene så stramt i forhold til Sierra og de andre æsker
jeg har fedtet rundt med, så hverken polygrip, spids-tang eller skævbider er
gode nok. Med mindre man gerne vil have rifter og blå mærker på hænderne

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 17-01-04 00:45

> og fluks er den bestilt
> TAK for det, det var lige den jeg skulle bruge.

Velbekomme.

> [...]
er
> gode nok. Med mindre man gerne vil have rifter og blå mærker på hænderne

Ok. Jeg har endnu ikke lavet bremser på en Mondeo. Men kender godt det med
fingrene. :-\

MVH Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-04 18:50

Tom wrote:

> [...]
> æsker jeg har fedtet rundt med, så hverken polygrip, spids-tang eller
> skævbider er gode nok. Med mindre man gerne vil have rifter og blå

Nu er det ikke bare fordi du har skindet fra et kønsorgan på dine fingre,
vel ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 21:11

> Nu er det ikke bare fordi du har skindet fra et kønsorgan på dine fingre,
> vel ?

jeg sider meget og nusser med papirer i det daglige og vi har også
opvaskemaskine så skindet bliver jo lidt lyserød

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 10:24

Tom wrote:

> jeg sider meget og nusser med papirer i det daglige og vi har også
> opvaskemaskine så skindet bliver jo lidt lyserød

He he, det kender jeg godt

Per
www.perbeer.ninja.dk