Problemer med internet og netværk.
Fra : VET

Dato : 15-01-04 22:17

Hvad kan være problemet med et netværk med en linksys router og tre kabel
forbundne computere.

Alle tre kan se hinanden og jeg kan overføre filer imellem dem osv., mem en
af dem en bærbar Compag 701 kan ikke gå på ADSL bredbånd og vil iøvrigt
heller ikke modtage en IP adresse fra routeren DHCPserver. Jeg har derfor
sat IP adressen op manuelt på denne maskine.
Vh vet.

Fra : Allan Ryder

Dato : 16-01-04 21:24

"VET" <vet@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> heller ikke modtage en IP adresse fra routeren DHCPserver. Jeg har derfor
> sat IP adressen op manuelt på denne maskine.

Hvis den ikke har hentet ip adressen fra routeren, så har den heller ikke
nogen DNS adresse.
Så sæt både ip adresse og DNS adresse, og selvfølgelig gateway op på den
bærbare.

Allan

Fra : VET

Dato : 18-01-04 16:26

Tak for svaret Allan.
Det har jeg prøvet.
Stadig ikke adgang ud til internet. Gateway IP forsvandt i øvrigt i detaljer
efter at have prøvet et par gange. Så der ligger måske et problem her et
sted.

Jeg kan i øvrigt lave OK PING med de to andre computere og gateway, men jeg
kan ikke pinge noget på internet eksempelvis www.tdc.dk. Jeg kender ikke
nogen IP adresser på internettet jeg kan prøve at pinge. Jeg har dog på
fornemmelsen at der ikke kan pinges ud.

Det er da mærkeligt når de to andre PC'ere virker fingt og også vil tage en
DHCP adresse fra routeren/gatewayen.
vh Jens