amd cpu kører ikke
Fra : hansi

Dato : 15-01-04 20:37

jeg roder lidt med ungernes computer den har en 166mhz cpu i sokkel 7 jeg
har prøvet at sætte en amd k6 300mhz i men den vil ikke køre jeg troede at
en cpu til sokkel 7 ville passe i men hvorfor ikke?
hansi

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-01-04 20:59

In article <bu6q6s$2vbh$1@news.cybercity.dk>, hansi wrote:
> jeg roder lidt med ungernes computer den har en 166mhz cpu i sokkel 7 jeg
> har prøvet at sætte en amd k6 300mhz i men den vil ikke køre jeg troede at
> en cpu til sokkel 7 ville passe i men hvorfor ikke?

En k6 (er det k6-2??) 300Mhz skal have 100Mhz paa bussen. Det er kun
_super_ socket 7 boards der kan det (ingen boards med intel chips kan!).
Derudover kan der vaere problemer med at nogle boards ikke kan levere
lav nok spaending, men de fleste skulle kunne.

Har du et navn paa motherboardet?

Thomas

Fra : hansi

Dato : 15-01-04 21:04

det er et soyo 5va

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-01-04 22:39

"hansi" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse
> det er et soyo 5va

Understøtter ikke processore over 200 Mhz.

Svjh. Intel 82430VX Chipset.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-01-04 23:54

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "hansi" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Understøtter ikke processore over 200 Mhz.
>
> Svjh. Intel 82430VX Chipset.

Jeg mener at jumper indstillingerne fremgår at silketrykket på bundkortet
hvor du kan se at højeste indstilling er 3 x 66.
-Hvis du slet ikke har indstillet nogle jumpere, har du formodentligt også
dræbt din AMD processor ved at give den 3,6 volt istedet for 2,2 som
den svjh. skal have.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-01-04 08:48

In article <bu6rpo$31je$1@news.cybercity.dk>, hansi wrote:
> det er et soyo 5va

Det får du ikke en k6 300 til at køre i
.... og hvis du gør, så er det ikke særlig længe,
spændingsregulatorene kan ikke sandsynligvis ikke
klare presset.

Thomas

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-01-04 10:41

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
........... klip........
> [...]
> Derudover kan der vaere problemer med at nogle boards ikke kan levere
> lav nok spaending, men de fleste skulle kunne.

........... klip........

Det er ikke rigtigt at en AMD K6 (-2) _skal_ have 100 MHz på bussen.

Jeg har selv et ASUS TX97-X med en K6-2 300, det kørte oprindeligt 66
MHz x 4,5.

Jeg har "overclocket" den til 338 med 75Mhz x 4,5 - og der er også
mulighed for 83 Mhz - men der er ikke mulighed for 100 Mhz.

Det er korrekt at spændingen er anderledes for en K6-2 300, end for en
P166.

ASUS TX97-X bygger på Intel 430TX chipsættet - et i øvrigt et
fuldstændigt stabilt MB også ved 338 MHz.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : hansi

Dato : 16-01-04 19:51

jeg siger mange tak for svarene , så må jeg se om jeg kan finde et nyt
bundkort måske en ny cpu hvis denne er stået af.

hansi

Fra : Peter Pan

Dato : 16-01-04 20:42

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> ASUS TX97-X bygger på Intel 430TX chipsættet - et i øvrigt et
> fuldstændigt stabilt MB også ved 338 MHz.

Ja, TX97 serien var/er en kanon serie. De kan klare op til 400 MHz
processorer officielt, men oc'er gerne til 450 og 500 MHz. Ja selv K6-3plus
processoren sluger den. Har selv kørt med en 400 MHz OC'et til 450 på det
kort i en del år. Blev pensioneret i sommerferien 2003. (og blev købt i '97)

Desværre var der mange bundkort fra den periode som ikke var ligeså venlige
at lege med.

Mvh
Anders

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-01-04 09:06

In article <4007b1ab$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kim Nielsen wrote:

> Det er ikke rigtigt at en AMD K6 (-2) _skal_ have 100 MHz på bussen.

Av ja. Det er rigtigt. De var ikke låst.

> Det er korrekt at spændingen er anderledes for en K6-2 300, end for en
> P166.

Ja, og det er kun de bedre boards der har en spændingsregulator der

1) Kan levere lav nok spænding
2) Kan switch nok strøm ved den lave spænding.

Jeg tvivler på at boards baseret på vx chipsettet falder i den kategori.

Thomas (der selv har haft en P55T2P4, der desværre ikke ville køre en k6-2
400